navigatie formulier probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kroggykwak

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Ik heb een database gemaakt met diverse formulieren. Nu wil ik e.e.a. netjes bedienbaar maken middels een navigatie formulier maar ik heb een probleem zodra ik het zoekformulier waarmee ik relaties filter d.m.v. een query in het navigatieformulier plaats. Het zoekformulier werkt dan niet meer en vraagt voor alle waarden die ik in kan vullen op het formulier "Parameter opgeven". Open ik het zoekformulier rechtstreeks dan werkt het wel goed. Enig idee waaraan dit kan liggen?

Groet Kroggykwak.:confused:

Het riekt als een subformulier probleem.... In je zelfstandige formulier gebruik je een verwijzing naar een formulierveld. Dat werkt prima als het formulier zelfstandig wordt geopend, zoals je zelf al opmerkt. Zet je hetzelfde formulier op een ander formulier, dan moet je in de verwijzing niet meer naar één formulier verwijzen, maar naar twee. Er moet dus een verwijzing bij naar het hoofdformuier.

Inderdaad, daar zit het probleem. Inmiddels heb ik zelf een formulier gemaakt met diverse knoppen om te navigeren. Andere formulieren openen dan als popup, dit werk prima. Ik ben er eigenlijk nog niet achter wat het voordeel van een navigatie formulier is?

M.v.g. Kroggykwak

Een hoofdformulier heeft als voordeel (mits je de rest van de db goed hebt dichtgespijkerd) dat de gebruikers alleen díe handelingen kunnen verrichten die ze ook mogen verrichten. Een gemiddelde gebruiker wil je niet in een tabel laten wroeten, wil je eigenlijk ook geen eigen queries laten maken, en liefst ook geen eigen formulieren en rapporten. Zodra de db klaar is met alle elementen stuur je dus alles aan via het hoofdformulier. Voor gebruikers is het daarmee heel simpel: op een knop drukken en aan de slag!
Maak je een db puur voor jezelf, dan hoef je uiteraard geen tijd in een voorzetformulier te steken; dan weet je wel wat de db allemaal doet. En wil je uiteraard ook bij de tabellen etc. kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan