Navigatie middels formulier handig? wellicht alternatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo experts,

Tijdens het ontwikkelen van een applicatie vraag ik me ineens af of ik wel goed begonnen ben als het gaat om de navigatie binnen het bestand.

Hoe ziet mijn bestand eruit:

Ik heb een hoofdformulier waarin ik gebruik maak van een tabbestureingselement met 6 tabbladen
Op een ieder van deze tabbladen staan aan de linkerkant verschillende knoppen
Het ziet er dus eigenlijk een beetje uit als een webpagina met een topframe (de verschillende tabbladen), leftframe (de verschillende knoppen) en een mainframe (ruimte gereserveerd voor openen formulieren)

Nu is de intentie om aan iedere knop een formulier te koppelen dan geopend kan worden in het "mainframe"

Waarom ik twijfel of dit wel een 'goede efficiente" manier van werken is weet ik niet, want ik vind het er visueel best nice uit zien. Toch ben ik benieuwd naar jullie mening

Bijlagen

Volgens mij kun je dit door Access zelf laten maken met de optie <Navigatieformulier>. Kun je verschillende stijlen uitproberen. Is waarschijnlijk een heel stuk sneller...

hahaha... serieus... soms zijn oplossingen dichterbij dan je denkt .. thanks ik ga ff op onderzoek uit en zet em op opgelost als ik t heb gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan