navigatie op LG Arena

Status
Niet open voor verdere reacties.

rockanje

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hallo allemaal,
Ik heb een LG Arena besteld en deze telefoon beschikt over Agps. Weet iemand of ik hier navigatiesoftware op kan installeren? Ik heb nml geoefend met google maps maar dit vind ik niet echt prettig. Alvast bedankt voor de antwoorden.
gr Rock

heb je ook een Onbeperktinternet bundel erbijgenomen
zoja dan kan je kijken voor Nav4all

heb je ook een Onbeperktinternet bundel erbijgenomen
zoja dan kan je kijken voor Nav4all

Ja dat heb ik wel afgesloten voor in nederland alleen. Web n Walk is alleen in nederland. Ik zou het wel fijn vinden als ik het ook in het buitenland zou kunnen gebruiken en dus zonder gebruik van GPRS. Heb jijzelf ervaring met Nav4all?
Bedankt voor je antwoord.

Hallo,
Ik heb zelf geen ervaring met Nav4All maar ik lees er hele goeie berichten over.
Ik lees hier en daar dat dit programma de zelfde mappen als TomTom gebruikt.
Verder ken ik geen "Goede" programma's die offline zijn
Wel We-Travel bijv maar dat ziet er gewoon niet uit vergeleken met Route 66 (wat sinds kort op mijn Samsung Pixon werkt maar kost wel geld:D)of TomTom

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb zelf geen ervaring met Nav4All maar ik lees er hele goeie berichten over.
Ik lees hier en daar dat dit programma de zelfde mappen als TomTom gebruikt.
Verder ken ik geen "Goede" programma's die offline zijn
Wel We-Travel bijv maar dat ziet er gewoon niet uit vergeleken met Route 66 (wat sinds kort op mijn Samsung Pixon werkt maar kost wel geld:D)of TomTom

Hoi BluRay,
Ik heb er nog nav4all gekeken maar volgens mij werkt dit via het internet. Maar zo niet dan ga ik het zeker proberen. Weet je zeker dat ik dan geen problemen krijg in het buitenland met hoge kosten.
Bedankt wederom.

Sorry als ik het verkeerd uitlegde maar ik bedoelde dat Nav4All juist wel gebruik maakt van internet. maar maakt wel gebruik van de mappen van TomTom (lees ik op het net) die mappen worden van internet gedownload(jou Vertelt aan het programma waar je bent en NAv4all gaat dat stuk ophalen van de server en zo krijg je die map in beeld)
ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd.

Online Navigatie programma's:
Nav4All
Mobile GMaps
Google Maps

Offline :
TomTom
Route66
We-Travel

er zullen wel meer zijn maar ik weet ze niet allemaal uit mijn hoofd

MVG BluRay

Sorry als ik het verkeerd uitlegde maar ik bedoelde dat Nav4All juist wel gebruik maakt van internet. maar maakt wel gebruik van de mappen van TomTom (lees ik op het net) die mappen worden van internet gedownload(jou Vertelt aan het programma waar je bent en NAv4all gaat dat stuk ophalen van de server en zo krijg je die map in beeld)
ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd.

Online Navigatie programma's:
Nav4All
Mobile GMaps
Google Maps

Offline :
TomTom
Route66
We-Travel

er zullen wel meer zijn maar ik weet ze niet allemaal uit mijn hoofd

MVG BluRay

Hoi blu ray
Wederom bedankt voor je antwoord. Weet jji of ik een offline navigatie software programma kan installeren op de LG Arena? Dit omdat ik hem ook in het buitenland wil gebruiken. Thanks.

is het ook mogelijk om met een Bluetooth GPS apparaat een navigatie draaiend te krijgen op een LG Arena? Zoja, hoe?

Alvast bedankt voor eventueel antwoord:thumb:

Gr
Lg Arena Owner

Laatst bewerkt:
in de lg arena zit al een GPS chip

en ik heb geen LG arena dus ik weet niet of een van die offline programma's werken
Tomtom en Route66 vallen zowieso af... die zijn er niet voor java telefoon's
WeTravel... tja het is even proberen of het lukt.

Weet iemand een manier om links die op internet linken naar google maps, op de telefoon met het programma google maps te openen. (bijvoorbeeld van een site als: http://www.xs4all.nl/~nsvtv/p2Kflex/p2Kflex.html) Op mijn iphone was het zo dat als je een link aanklikte, het internet niet werd geactiveerd, maar het programmatje op de iphone. Is dit ook mogelijk bij de LG Arena?

Ik heb inmiddels Amazegps gedownload. Dit blijkt goed te werken maar vaak loopt mn telefoon vast. Iemand anders dit ook gehad?

Tsja, het is natuurlijk toch maar een java-applicatie. In principe is de GPS in de LG Arena vooral bedoeld voor GPS-tags aan foto's te plakken, en het gebruik van meer info-tools als Google maps. Kwa navigatie kom je niet verder dan oplossingen als amAze of skobbler. Misschien dat deze laatste iets beter werkt? (ik weet trouwens niet of deze überhaupt voor Nederlandsers verkrijgbaar is)

Laatst bewerkt:
Tsja, het is natuurlijk toch maar een java-applicatie. In principe is de GPS in de LG Arena vooral bedoeld voor GPS-tags aan foto's te plakken, en het gebruik van meer info-tools als Google maps. Kwa navigatie kom je niet verder dan oplossingen als amAze of skobbler. Misschien dat deze laatste iets beter werkt?

Skobbler?? Deze ken ik nog niet. Ga ik morgen uitproberen, bedankt. Ik heb ondertussen ook al nav4all geprobeerd maar deze blijft aangeven dat hij geen bluetooth gps apparaat vindt. Nee,logisch er zit een interne gps in. Weet jij misschien hoe dat kan?
Bedankt voor je antwoord.

Durf ik zo niet meteen te zeggen. Op de site van Nav4all staat wel iets wat enigszins generaal overkomt, maar in principe wel jouw probleem is, en dus het bekijken waard:
KLIK

Nadeeltje is overigens dat Skobbler wel alleen in het Engels is. Maar het ziet er wel super uit. Je kunt hem niet naar je telefoon sturen via de site, die alleen voorbereid is op bepaalde landen. Dus je zult het via je telefoon zelf moeten doen. Gewoon via de webbrowser van je LG naar wap.skobbler.de gaan, daar op 'download' klikken, en derest spreekt voor zich.

Overigens is ook skobbler web-based. Voor het buitenland is het dus niet geschikt. Dat is gewoon een nadeel van je LG, dat het geen smartphone is, en dat er geen echte applicaties op geïnstalleerd kunnen worden. Voor het buitenland zul je dus even moeten investeren in een andere oplossing. Navigatiesystemen kosten tegenwoordig sowieso geen drol meer dus... Maar het gemak van alles in je telefoon, tsja dat heb je niet met de LG Arena.

#Rocanje Navigeren op LG Arena

Nee je kan geen externe Gps muis op je LG Arena via bluetooth gebruiken. Er zit een standaard interne Gps op je telefoon. (de eerste keer duurt het erg lang voordat deze je positie kan bepalen, of het ligt aan de bewolking, en het werkt ook niet 'binnenshuis')

Maar als het verbinding heeft werkt het perfect. Je Provider zet er waarschijnlijk zelf een navigatie programma op (ik heb Kpn, en dus navigatie programma, Kpn opweg) vandaag voor het eerst gebruikt het navigatie programma heeft geen stemmen, je hoort voor er een aanwijzing komt (zoals een flitspaal, of links of recht af, een POING, (misschien kun je een ander geluid instellen, dat heb ik niet geprobeerd.)).

Als je probeert een externe Gps muis via bluetooth te gebruiken, krijg je een melding 'alleen headset via bluetooth te gebruiken, maar dat is niet helemaal waar, want je kan de bluetooth
ook voor transfers van en naar je pc gebruiken met of zonde pcsuite van Lg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan