Hallo,
Ik ben op zoek naar een slimme manier om (zonder frames en tabellen) een meertalige website op te zetten. Bij het spieken op het web kwam ik het volgen tegen:
waarbij dit in de head stond:
en navigation.js hieruit bestond:
Als ik deze code kopieer werkt het niet, op de originele site wel . . . . . Daar kun je om het even vanaf welke pagina van taal switchen zonder daarna eerst weer vanaf de home verder te gaan.
Mijn vragen:
1 waarom werkt het niet?
2 hoe kan ik de waarden die in het formulier zitten elders in de html-code gebruiken, om bijvoorbeeld de juiste includes binnen te halen?
Het is me nog niet gelukt om de juiste ‘naald in de google-hooiberg’ te vinden. Wie helpt me?
Ik ben op zoek naar een slimme manier om (zonder frames en tabellen) een meertalige website op te zetten. Bij het spieken op het web kwam ik het volgen tegen:
Code:
…
<body onload="init()">
<form name="main" method="post" action="index.php">
<input type="hidden" name="lang" value="nl">
<input type="hidden" name="page" value="0">
</form>
…
Code:
…
<script type="text/javascript" src="cgi-bin/js/navigation.js"></script>
<script lang="JavaScript">
function init()
{
_form = document.forms['main'];
}
</script>
…
en navigation.js hieruit bestond:
Code:
…
function selectLanguage(aL)
{
_form.lang.value = aL;
_form.submit();
}
function selectMenu(aP)
{
_form.page.value = aP;
_form.submit();
}
…
Als ik deze code kopieer werkt het niet, op de originele site wel . . . . . Daar kun je om het even vanaf welke pagina van taal switchen zonder daarna eerst weer vanaf de home verder te gaan.
Mijn vragen:
1 waarom werkt het niet?
2 hoe kan ik de waarden die in het formulier zitten elders in de html-code gebruiken, om bijvoorbeeld de juiste includes binnen te halen?
Het is me nog niet gelukt om de juiste ‘naald in de google-hooiberg’ te vinden. Wie helpt me?
Laatst bewerkt: