navigatiemenu werkt niet meer in IE7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ri@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ri@

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Ik houd een website bij die uit frames is opgebouwd. In de kop staan enkele links die gelukkig normaal toegankelijk zijn. In de linkerbalk staat ons navigatiemenu, dat is geschreven in html. Dit hebben we door iemand laten doen, die uit het oog is verdwenen. Ik heb vanochtend IE7 geïnstalleerd en nu is die linker menubalk helemaal leeg. Gelukkig kan er vanaf het kopframe worden genavigeerd, want daar staat een link naar de sitemap.
In mozilla-firefox ziet de menubalk er wel normaal uit, maar ziet het kopframe en de scrollbalken er niet zo mooi uit.
Weet iemand, wat ik in moet stellen bij IE7 om dat menu weer zichtbaar te maken?

Kijk maar even op http://www.presikhaafnet.nl , eventueel met ie6, of firefox

Klop:
function lib_bwcheck(){ //Browsercheck (needed)
hierin moet je nog toevoegen :
this.ie7

desnoods googlen met als zoekwoorden
this.ie6 this.ie7

voor hoe en waar.

Peter,
Ik heb jouw advies opgevolgd, maar helaas zonder resultaat. Ik heb meerdere sites gevonden met een script om dit probleem op te lossen, want het blijkt dat ik niet de enige ben. De enige die ik vond in het nederlands heb ik gekopieerd en op de plaats geplakt, waar die zou moeten komen, maar het werkt niet.
De engelstalige sites zijn me te ingewikkeld.

Dus mocht iemand zich willen verdiepen in dit probleem, verneem ik dat graag.

De engelstalige sites zijn me te ingewikkeld.
Tja, dan misschien weer op zoek naar iemand die je bij het onderhouden van de website terzijde kan staan? Want daar is Engels onvermijdelijk bij.

NB: heb je ook deze site goed bekeken? Daar worden de plaatsen voor IE redelijk goed weergegeven.

NB: heb je ook deze site goed bekeken? Daar worden de plaatsen voor IE redelijk goed weergegeven.[/QUOTE]

Die site (van Gelredome) heb ik bekeken en mijn script vervangen door deze, maar het werkt niet. Ik moest wel het nodige uit dat script filteren wat alleen betrekking heeft op Gelredome, misschien is daar wel iets misgegeaan.
Kan ik het script van ons menu naar jullie toesturen, zodat de nodige toevoegingen er in worden geplaatst, of kunnen er dan onverlaten een "geintje" mee uithalen?

Jongens, ik ben er uit.
Op een ander forum kreeg ik de volgende oplossing

Code:
this.ie7 = (this.ver.indexOf("MSIE 7")>-1 && this.dom && !this.opera5)?1:0;

this.ie = this.ie4||this.ie5||this.ie6||this.ie7;

Als je dit in de code plaatst werkt het waarschijnlijk wel. Let even op want

Code:
this.ie = this.ie4||this.ie5||this.ie6;

staat er al in en moet worden vervangen door die met de 7 er in!

Mijn menu werkt weer. Het is me opgevallen dat er toch meer mensen zijn, waarvan het uitklapmenu niet meer werkt onder IE7. Misschien zijn die ook geholpen met deze oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan