Navigatiesoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Ik wil een Nokia 6600 met navigatie kopen.Ik kan kiezen tussen Route 66 of TomTom.De eerste is wel €42,- duurder.Welke zou het beste zijn.
Bedankt.
Kanjer

Hmm beter weet ik niet.

Mijn pa heeft Tom Tom Go. Ziet er mooi en gebruiksvriendelijk uit. Kan je ook verschillende stemmen instellen.

Het beeld is ook heel erg scherp moet ik zeggen. Zeer duidelijk!

Laatst bewerkt:
En wat ik nog vergeet......is die Nokia 6600 een beetje fijne telefoon????

Ik leen em wel eens van me pa. En ik vind het een hele fijne telefoon. Miischien wat aan de grote kant:rolleyes: Door het grote scherm. Dat wel weer goed uitpakt bij de navigatie natuurlijk.

Verder ja wat kan ik zeggen .. het heeft camera, je kan films op nemen (12 sec maar, heb gekeken bij instellingen. Kan niet langer wel raar) voor de rest een zeer fijne telefoon.

Edit: misschien hier nog wat aan?

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de 6600 een tijdje gehad en vind het een prima telefoon (Heb nu de 6680, omdat ik een UMTS-telefoon wilde).
Ik heb daar zelf Route 66 op gedraaid en was ook daar zeer tevreden over. Voordeel van Route 66 is dat je verkeersinformatie (TMC) gratis kunt ophalen (mits je wel iets van GPRS-toegang hebt bij KPN, Vodafone, Telfort, T-Mobile of Orange uiteraard). Bij TomTom betaal je daar voor (jaarabonnement).
Ik heb echter wel gehoord van mensen die bekend zijn met beide routeplanners, dat de meeste TomTom net iets beter vinden.

Het is een moeilijke keus.Ik heb nu een Samsung D500, maar dat is een walgelijk product.Ik heb al zo veel ellende gehad en ben dat ding helemaal zat.Nu zit ik te denken aan een telefoon met navigatie, maar ben bang dat het weer een mislukking wordt.Maar bedankt alvast voor de informatie.

Nadeel van Eginjoy is dat het je 169 euro PER jaar kost! Daarvoor heb je dan wel altijd actuele kaarten en zo, maar ja aan de andere kant, hoe snel veranderen die wegen nu?
Met Route 66 of TomTom betaal je een totaalbedrag en kun je gewoon vooruit (alleen kun je je bij TomTom nog abonneren op verkeersinformatie).

Bedenk wel dat de Nokia 6600 een (symbian) smartphone is. Je kunt er veel mee, maar hij is wel logger en trager dan een gewone telefoon.

Wat voor specificaties zoek je eigenlijk in een telefoon (oftewel, wat moet ie allemaal kunnen volgens jou?)?

Geplaatst door Piedra
Daarvoor heb je dan wel altijd actuele kaarten en zo, maar ja aan de andere kant, hoe snel veranderen die wegen nu?

Ik weet niet waar jij woont? Maar hier in het westen zijn ze alleen maar met de wegen bezig. Rotonde erbij snelweg erbij, allemaal andere gekke wegen en omleidingen :evil:

Bedenk wel dat de Nokia 6600 een (symbian) smartphone is. Je kunt er veel mee, maar hij is wel logger en trager dan een gewone telefoon.

Dat is wel weer waar. Vooral met de foto's laden doet ie even over :rolleyes:

Ik zoek een gebruiksvriendelijke telefoon.Ik wil vooral bellen en gebeld worden met helder geluid (Iets wat de D500 onbekent is), beetje smsjes versturen,foto`tjes maken en adresboek en div. beheren met bluetooth.Navigatie leek mij een leuk extra`tje.Alleen vind ik het formaat van het toestel ook belangrijk en daar ben ik een beetje bang voor;dat ik hem te groot ga vinden.

Geplaatst door winnie de pooh

Ik weet niet waar jij woont? Maar hier in het westen zijn ze alleen maar met de wegen bezig. Rotonde erbij snelweg erbij, allemaal andere gekke wegen en omleidingen :evil:

Dat is waar wat POOHBEER :cool: zegt.. Toen wij een aantal jaar terug vier weken op vakantie waren geweest waren er 3 wegversmallingen en 5 rotondes bijgekomen..

Kun je nagaan wat het in een jaar is.

En zeker ook voor het buitenland lijkt het me handig.

Maarja, je moet het zelf weten natuurlijk :).

Ja te groot. Ik zou zeggen ga naar een telefoonwinkel en bekijk hem goed. Kan je gelijk zien of ie te groot is.

Dan neem je een andere. Ik moet zeggen die navigatie is zeeeer handig. Iets wat weinig telefoons hebben (volgens mij is dit ook de enige:rolleyes: maar goed).

Probeer anders nog wat informatie bij een telefoonwinkel te winnen.

suc6:thumb:

:o Ik woon ook in het westen. Maar ik vind het hier nog wel meevallen. Er wordt wel veel aan de weg gewerkt overal, maar alles blijft wel ongeveer hetzelfde.

Ja te groot. Ik zou zeggen ga naar een telefoonwinkel en bekijk hem goed. Kan je gelijk zien of ie te groot is.

Dan neem je een andere. Ik moet zeggen die navigatie is zeeeer handig. Iets wat weinig telefoons hebben (volgens mij is dit ook de enige:rolleyes: maar goed).

Probeer anders nog wat informatie bij een telefoonwinkel te winnen.

suc6:thumb:

Er zijn tegenwoordig genoeg telefoons te koop waar je navigatie op kunt draaien. Bekendste zijn natuurlijk de symbian telefoons, maar je hebt ook andere opties (wel even opletten dan, dat je er de goede navigatiesoftware bij koopt!).

Een collega van mij heeft de 6260 en draait daar TomTom Mobile op. Hij is er zeer tevreden over. Misschien een idee? Kijk eens op: http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modellen/6260/index.html

Die 6260 lijkt mij inderdaad een geweldig toestel.Alleen de batterij lijkt mij wat aan de krappe kant, want ik neem aan dat navigeren ook niet te weinig stroom kost.

Dat klopt inderdaad! Bij navigeren is je telefoon constant actief en blijft ook het display continue aan. Dus dat vreet inderdaad meer stroom. Auto-oplader erbij aanschaffen misschien?

Het zullen nog zware dagen worden :-) om tot een beslissing te komen.Misschien kies ik zelfs, wat ik in eerste instantie wilde doen, voor de 6230i en dan maar niet navigeren.Bedankt voor jullie meedenken en ik laat nog horen wat het geworden is.
Groetjes
Kanjer

De 6230 als je het hebt over groot! Man dat ding opgeklapt is even groot als de 6600 ongeveer. Als je em uitklapt dan is het een soort ruimteschip. Dat ding is groot. Ik zeg het maar even.

Ik wou hem eerst ook. Ik dacht leuk draaien maar toen ik hem zag. hmm even slikke meot ik zeggen.

Maar goed ja die dingen zuigen stroom.!:evil:

Da's inderdaad wat ie bedoelt, want de 6230 kun je niet openklappen! :D

Hij is opengeklapt inderdaad best groot, maar hij oogt kleiner omdat je hem dubbel kunt klappen.

Ben wel benieuwd wat je straks gaat kiezen. Ook nog gekeken op www.kieskeurig.nl?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan