Navigatiesysteem verboden in diverse EU landen....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Remy,

Het klopt dat kan je niet uitzetten welk navigatie systeem heb je?

Hoi Nic,

Heb er diverse, maar de vraag ging er mij meer om wat je dus moet doen met
een vast systeem wat in het dasboard bijv. zit ingebouwd.
Is dit ook strafbaar? of hoe wordt dit gezien in juridisch opzicht...:rolleyes:

Ik lees nergens dat er een verbod op navigatiesystemen is in het buitenland. Alleen mag je in sommige landen geen flitspaalsignalering actief cq erop hebben staan.

Heb je dat niet dan is er niks aan de hand. Heb je dat wel dan moet je het ervan af halen.

Ik lees nergens dat er een verbod op navigatiesystemen is in het buitenland. Alleen mag je in sommige landen geen flitspaalsignalering actief cq erop hebben staan.

Heb je dat niet dan is er niks aan de hand. Heb je dat wel dan moet je het ervan af halen.

Hoi Mario,

Dus als ik het goed begrijp, kun je de flitspaal software eraf halen of iets wat daar mee te maken heeft
en dan zou je dus ook gewoon draagbare navigatie aan boord mogen hebben..? Hoe willen ze dat uberhaupt
eigenlijk controleren vraag ik me dan af....?

Als ik de tekst van de anwb bijvoorbeeld lees staat ; Dan raadt ANWB Rechtshulp u aan om de software op het ap-paraat in zijn geheel te verwijderen.
Het enkel uit-schakelen van de functie is niet voldoende.

Dus hier wordt je ook niet veel wijzer van.... alles eraf is veiliger als alleen de flits-software verwijderen volgens hun...

Laatst bewerkt:
Hoe willen ze dat uberhaupt eigenlijk controleren vraag ik me dan af....?

Met een laptop en een kabel waarmee ze je navagatiesysteem op de laptop kunnen aansluiten. De mobiele (TomTom's, Garmin's etc.) hebben standaard kabels. De geïntegreerde systemen worden af fabriek volgens mij niet met flitspalen afgeleverd. In hoeverre je zelf de flitspalen kunt instaleren weet ik niet. De meeste geïntegreerde systemen werken met een DVD.

Dan raadt ANWB Rechtshulp u aan om de software op het ap-paraat in zijn geheel te verwijderen.
Het enkel uit-schakelen van de functie is niet voldoende.

Hiermee bedoelt de ANWB het uitschakelen van de flitspaalsingalering is niet voldoende. Kennelijk zijn er systemen, waarbij je de signalering kunt uitzetten zonder de software te verwijderen. Dus de flitspaalsignaleringssoftware moet je verwijderen.

Ik denk van niet wij hebben het op onze tomtom 730 zitten en hebben het altijd het is gewoon waarschuwing en verder niks hij doet het niet bij iedere flitspal maat wel die het doen en hebben nog nooit boete ofzo gehad..

Laatst bewerkt:
Ik denk van niet wij hebben het op onze tomtom 730 zitten en hebben het altijd het is gewoon waarschuwing en verder niks hij doet het niet bij iedere flitspal maat wel die het doen en hebben nog nooit boete ofzo gehad..

Je hebt inderdaad ook nog iets van POI warning staan in sommige Nav systemen, dit alleen uitzetten is dan
volgens mij ook niet voldoende. Maar het is volgens mij per systeem weer verschillend hoe je dit kunt uitzetten
of de-installeren....

Lijkt mij weer meer op bangmakerij zoals met die hesjes die je verplicht overal in je auto moest hebben in europa,
maar daar wordt ook niet op gecontroleerd, hoogstens als je echt pech krijgt onderweg en de handhavers der wet
zien dat je het niet bij je hebt....:D

Ja klopt laat gewoon aan ANWB maakt je bang maar ik het nog even grondig door spitten van wanneer dat het is(net zoals iets met de hond na engeland een vooraf gaand bloed onderzoek)

Het is maar wat je bangmakerij noemt. Je zult maar aangehouden worden omdat er ergens een lampje kapot is..... Reservelampjes moet je ook bij je hebben maar er word niet op gecontroleerd. Kun je hem niet vervangen dan heb je met een beetje pech een boete te pakken.

Hetzelfde geld voor de flitswaarschuwingen en de hesjes.
Ik moet bijv. altijd een reserve bril in de vrachtwagen hebben liggen omdat ik zonder bril niet mag rijden. Ze controleren er niet op, maar als mijn gewone bril kapot gaat en ik word per ongeluk aangehouden dan ben ik de ***.

Als jij die gok wil nemen.......

Het is maar wat je bangmakerij noemt. Je zult maar aangehouden worden omdat er ergens een lampje kapot is..... Reservelampjes moet je ook bij je hebben maar er word niet op gecontroleerd. Kun je hem niet vervangen dan heb je met een beetje pech een boete te pakken.

Hetzelfde geld voor de flitswaarschuwingen en de hesjes.
Ik moet bijv. altijd een reserve bril in de vrachtwagen hebben liggen omdat ik zonder bril niet mag rijden. Ze controleren er niet op, maar als mijn gewone bril kapot gaat en ik word per ongeluk aangehouden dan ben ik de ***.

Als jij die gok wil nemen.......

Idd Petje,

Ik heb al enkele mensen geadviseerd een papieren uitdraai te maken van hun rit naar het zuiden, want je zult je
peperdure systeem maar zien verdwijnen in de richting van de handhavers, wordt de reis onnodig duur van..:rolleyes:

Feiten en fabelen:

- het is niet in sommige Europese landen verboden om navigatie apparatuur in je auto te hebben, dit geldt voor zowel fabriek-af systemen, alsmede voor losse systemen
- het is in meerdere Europese landen verboden de radardetectie modus geactiveerd te hebben. Elk navigatiesysteem dat deze functionaliteit aan boord heeft, heeft ook de mogelijkheid om de radardetectie uit te schakelen
- het is niet verboden de radardetectie in je navigatie systeem aanwezig te hebben.

Feiten en fabelen:

- het is niet in sommige Europese landen verboden om navigatie apparatuur in je auto te hebben, dit geldt voor zowel fabriek-af systemen, alsmede voor losse systemen
- het is in meerdere Europese landen verboden de radardetectie modus geactiveerd te hebben. Elk navigatiesysteem dat deze functionaliteit aan boord heeft, heeft ook de mogelijkheid om de radardetectie uit te schakelen
- het is niet verboden de radardetectie in je navigatie systeem aanwezig te hebben.

gast0225,

Het is dus niet verboden om een navigatiesysteem te hebben, alleen de software voor detectie mag niet
actief zijn, hij mag er dus wel opstaan zoals ik uit jouw verhaal begrijp ?

Ja, er zijn al best veel navigatiesystemen die de optie standaard hebben, de fabrikanten zouden zichzelf de das omdoen als dat niet meer zou kunnen. Daarnaast, héél veel mobieltjes hebben tegenwoordig al iets van Route66 o.i.d. Dat zijn dus allemaal navigatiesystemen die gewoon in een telefoon zitten. Er zou geen beginnen aan zijn voor de overheid.

Samengevat: aanwezigheid is oké, geactiveerd zijn is niet oké.

Bij deze meld ik de vraag af, alszijnde opgelost...

Thanx iedereen voor de tips en adviezen:thumb:

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan