Navigeren in Google maps

Status
Niet open voor verdere reacties.

toscane12

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Berichten
33
Goedemiddag,

Weet iemand of het mogelijk is om real time je route te volgen in Google maps , dus je steps te zien ( blauwe rondjes) op de kaart als je GEEN doel instelt. Bijvoorbeeld, ik zwierf door Bologna zonder doel. Ik wist mijn beginpositie ( het blauwe stipje op de kaart), óók de naam van de straat van waaruit ik gestart was
Op zeker moment wilde ik weer via EXACT DEZELFDE ROUTE teruglopen. Maar toen ik de de naam invoerde van mijn startbestemming kreeg ik een andere route voorgesteld dan de route die ik had gelopen op de heenweg....
Ik heb al gezocht in de online handleiding, maar kan hiervan geen item vinden.
 
Ik weet dit. [FONT=&quot]Tip[/FONT][FONT=&quot]: Je kunt alleen reizen met de auto, het openbaar vervoer en de motor vastzetten.

Lopen is niet van toepassing om vast te zetten. Dat is wel jammer, lees linkje.

[/FONT]
https://support.google.com/maps/answer/10271256?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid
 
Dat gaat heen wel werken, maar met deze methode, als je terug wilt lopen, hoeft dat niet per se een EXACT dezelfde route retour op te leveren en dat was de vraag.
Je kunt dan met de muis vaak nog wel dat weer recht zetten, maar das n iet handig want je moet dan wel exact weten waar je de blauwe lijn heen moet slepen en soms wil Google maps het toch anders.....
Soms helpt het om 1 of 2 tussenpunten op die route ("via") te definiëren waardoor het minder snel fout kan gaan.

Ervaren wandelaars hebben vast een app die dat wel allemaal in een keer goed doet.... mss zitten die ook hier, wij wandelen meestal zonder app.....we gebruiken nog vaak de kaart, is gewoon een keuze, we hebben tijd zat als we gaan wandelen.
Maar ik had het voor iets anders, buiten de vakantie om, wel een keer getest.
 
Nog een kort vraagje aan Route 99: u geeft in uw antwoord aan dat het heen wél gaat werken. Kunt u mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat? Bij voorbaat dank!:D
 
Zo doe ik het, voorbeeld:
https://goo.gl/maps/DZwwfnjnwRGA1EuMA
Door tussenbestemmingen te definiëren kom je daar langs wat je wilt.
En de terugweg is dan:
https://goo.gl/maps/HDQeLQnXyzvwnMKa8

Als je alleen start en finish hebt dan kun je de terugweg snel wisselen, heb je zo'n rijtje als in mijn voorbeeld moet je ff de route vakjes naar de omgekeerde volgorde slepen.
Via het menu vind je de link om naar je mobiel te sturen en dan pakt Google maps het daar op.
Maak je er met een online tool een GPX bestand van dat kunnen veel wandel apps op een mobiel imho vast aan, alleen ik gebruik die niet.
 
Dat gaat heen wel werken, maar met deze methode, als je terug wilt lopen, hoeft dat niet per se een EXACT dezelfde route retour op te leveren en dat was de vraag.
Je kunt dan met de muis vaak nog wel dat weer recht zetten, maar das n iet handig want je moet dan wel exact weten waar je de blauwe lijn heen moet slepen en soms wil Google maps het toch anders.....
Soms helpt het om 1 of 2 tussenpunten op die route ("via") te definiëren waardoor het minder snel fout kan gaan.

Ervaren wandelaars hebben vast een app die dat wel allemaal in een keer goed doet.... mss zitten die ook hier, wij wandelen meestal zonder app.....we gebruiken nog vaak de kaart, is gewoon een keuze, we hebben tijd zat als we gaan wandelen.
Maar ik had het voor iets anders, buiten de vakantie om, wel een keer getest.
 

Ik weet dit. [FONT="]Tip[/FONT][/COLOR][COLOR=#1F1F1F][FONT="]: Je kunt alleen reizen met de auto, het openbaar vervoer en de motor vastzetten.

Lopen is niet van toepassing om vast te zetten. Dat is wel jammer, lees linkje.

[/FONT]
https://support.google.com/maps/answer/10271256?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

Goede morgen Manamana,

Ik ben net weer terug uit Italië , waar ik samen met een vriendin een wandeling heb gemaakt door Rimini. Ze liet mij zien dat op Google Maps je wél een wandeling kunt vastleggen. Klik op de blauwe stip op het startpunt van de wandeling , er verschijnt een rode "pijl" en bovendien de naam van het startpunt in de bovenste regel. Maak vervolgens een wandeling en je kunt op maps zien dat je route wordt vastgelegd dmv blauwe rondjes. Wil je weer terug, klik op de 2 pijltjes bovenin maps, waarmee de route wordt "omgekeerd", dus loop je weer terug naar je startlocatie. Ook worden er alternatieve routes getoond dmv grijze rondjes.
Met vriendelijke groet,
GerardBekijk bijlage 371241
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan