• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Navigeren VBA voor smarties voor "simpele" excelbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

boomen

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2014
Beste forumhelpers,

Ik zie vaak de link voorbij komen die mij verwijst naar VBA voor smarties.
http://snb-vba.eu/index.html
Nu is deze site wel makkelijk voor degene die goed met VBA overweg kunnen, maar niet voor mij.
Misschien is deze vraag eerder gesteld maar kon hem niet vinden.

Is er een manier om bij dat VBA voor smartied te beginnen bij het begin.
Ik bedoel dus als een soort schoolboek. Waar is hoofdstuk 1?

Hierbij ben ik dus op zoek naar het stuk VBA wat terugslaat op Excel.

Grtz
Paul

Zoek eens naar het boek VBA voor Dummies

Niels

(Y)
Dankje, zal moeders is lief aankijken als ik thuis kom.
Moet deze vraag nu verwijderd worden?
Hoe geef ik dit aan?

Nee hoor
Waarom zou je hem verwijderen?
zullen best nog meer reactie op kunnen komen, leesvoer genoeg ;)

Niels

Voor alle geinteresseerde.

Het boek waar ik mee begonnen ben heet gestructureerd programmeren in Excel VBA.
Het is aan te raden voor mensen die Excel begrijpen en graag met VBA willen beginnen.
Met beginnen bedoel ik dus geen Idee hebben wat die gekke codes nu allemaal betekenen.
Ik ben in 1 week al heel wat verder!

@Niels28: Ik snap zelfs de VBA code die je mij eerder stuurde voor het invoegen van een bepaalde selectie cellen.(Kom nog niet in de buurt van zoiets schrijven:o)

Grtz

Je kan heel wat leren om met de macro recorder een handeling uit te voeren, en dan de code bekijken / inkorten, ...

Joske

@joske2000: Ja zo begint het inderdaad. Voordat ik zelf moest gaan "schrijven" ben ik begonnen met opnemen en analyseren van macro's. Hierna begin je simpel zoals schermpjes in beeld laten komen met Hallo wereld! en dat soort dingen. Daarna komen de functies zoals ALS en OF etc...

@Niels28: Ik snap zelfs de VBA code die je mij eerder stuurde voor het invoegen van een bepaalde selectie cellen.(Kom nog niet in de buurt van zoiets schrijven:o)

Grtz

Dan komt het schrijven vanzelf, het moeilijkste gedeelte heb je al gehad. ;)

Veel succes

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan