NaviSet software voor mijn NEC LCD 1701

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Berichten
267
Ik heb toen ik deze monitor pas had deze software geinstalleerd. Deze software installeerd meteen de drivers voor de monitor... heel mooi.
Laatst had ik even de monitor via een verloop stuk op de DVI aansluiting aangesloten om te kijken of dat uitmaakte voor de weergave, omdat ik het beeld met bepaalde kleuren een beetje vlekkerig vond overkomen, maakte niets uit, na lang contacten met NEC wordt het scherm binnenkort omgeruild.
Maar om even bij het probleem te blijven, nu hij weer op de gewone poort zit herkend hij hem als Default Monitor, en als ik de software (na het eerst verwijderd te hebben) wil installeren, dan zegt de NaviSoftware geen compatiabele monitoren gevonden te hebben, terwijl deze software eerst wel gewoon werkte.
Ik heb al de drivers van mijn Asus Radeon 9600XT verwijderd, opnieuw geinstalleerd, de monitor verwijderd, ik kan hem wel handmatig installeren via de bijgeleverde cd, en herkend hij hem inderdaad als NEC LCD1701, maar dan nog pakt hij hem niet in NaviSet...
Wie heeft nog tips om dit probleem te verhelpen?

Ik gebruik Windows XP Professional SP2, alle updates, laatste NaviSoftware (versie op CD meegeleverd geeft het zelfde, dit was tevens de versie die eerst wel werkte)
 
Beste IJsbeer

Windows heeft als hinderlijke eigenschap dat hij eenmaal geinstaleerde zaken onthoud, ook als je ze verwijderd.

De enige manier om dat op te lossen is de bijbehorende inf file te verwijderen. Denk aan de volgende struikelblokken:
Inf files zijn verborgen
Er zijn meerdere oem.inf files
Soms krijgt hij wel een eigen naam.

Vaak lukt het door de drivers opnieuw te instaleren, de naam van de inf file te achterhalen. Je ziet dan als hij zoekt de naam van de inf file voorbij komen.

Je kunt ook met kladblok de oem1.inf openen en dan kijken of je kunt zien van wie hij is. Hij begint het tellen met 0 (nul), maar dat is bij mij mijn highpoint driver (voor schijf toegang). Als je als eerste je beeldscherm hebt geïnstalleerd, is dat de 0.

Als je die inf file verwijderd, zal hij het gewoon weer doen.

Succes,

Eric.
 
Re: Beste IJsbeer

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Windows heeft als hinderlijke eigenschap dat hij eenmaal geinstaleerde zaken onthoud, ook als je ze verwijderd.

De enige manier om dat op te lossen is de bijbehorende inf file te verwijderen. Denk aan de volgende struikelblokken:
Inf files zijn verborgen
Er zijn meerdere oem.inf files
Soms krijgt hij wel een eigen naam.

Vaak lukt het door de drivers opnieuw te instaleren, de naam van de inf file te achterhalen. Je ziet dan als hij zoekt de naam van de inf file voorbij komen.

Je kunt ook met kladblok de oem1.inf openen en dan kijken of je kunt zien van wie hij is. Hij begint het tellen met 0 (nul), maar dat is bij mij mijn highpoint driver (voor schijf toegang). Als je als eerste je beeldscherm hebt geïnstalleerd, is dat de 0.

Als je die inf file verwijderd, zal hij het gewoon weer doen.

Succes,

Eric.

Goed ik heb de betreffende oem file gevonden, maar deze verwijderen en opnieuw opstarten dan weer installeren heeft geen nut
 
Laatst bewerkt:
Oke het probleem zat hem in de aansluitkabel, er bleek een pinnetje scheef te staan...
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan