• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nawegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron1966

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2015
Bekijk bijlage na wegen.xlsx

Goedendag heren en dames,

Vraag1
Ik ben wat aan het maken voor mij werk.
Zodra ik in cel i6 iets invoer moet in cel d6 de datum en tijd komen te staan
Maar als ik in i7 iets invoer verandert de tijd op d6 ook en dat is niet de bedoeling.
Hoe kan dat?

Vraag 2
Zodra ik het blad heb ingevoerd wil ik op database drukken en dan wil ik dat alles wat ingevoerd is naar het tabblad database gaan, of dat is de bedoeling.
Hoe moet dat?

Laatst bewerkt:
Je zult een waarde moeten gebruiken en geen formule. Dat kan met een macro op het werkblad:

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Column > 9 And Target.Row > 5 Then
        Cells(Target.Row, 4).Value = Format(Now, "dd-mm-yyyy hh:mm")
    End If
End Sub

Overigens is het database, en niet databace ;)

Ja, maar daar betrap ik mezelf soms ook op :confused:

Zolang je het maar in de gaten hebt en corrigeert is er 'niets' aan de hand.:d

Als we alle taalfouten er uit moeten halen zijn we nog wel even bezig...

Ik heb zoveel mogelijk de taalfouten weggehaald, waar moet ik die code neerzetten?

Je hebt pech dat er wat taalpuristen op het forum rondlopen :). De code kun je zo overnemen en plakken op het werkblad waar je de cellen op hebt staan. Dus: rechtsklikken op het tabblad <Metro>, en dan <Programmacode weergeven> selecteren.
Het bestand dan niet meer opslaan als xlsx bestand want dan raak je de macro kwijt. Opslaan dus als xlsm bestand.

Ik zie nog een klein foutje in de code: dit is de correcte variant:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 9 And Target.Row > 5 Then
        Cells(Target.Row, 4).Value = Format(Now, "dd-mm-yyyy hh:mm")
    End If
End Sub
De vorige variant deed iets verkeerds met de kolom (simpel op te lossen, zoals je ziet) maar belangrijker: die zette de datum er in bij elke klik in een cel in kolom I. En dat zal je bedoeling ook niet zijn geweest. Deze code wijzigt alleen als je iets wijzigt in een cel.

Ik zie nog wat grote fouten...;)

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    if target.count=1 and Target.Column = 9 And Target.Row > 5 Then  Cells(Target.Row, 4) = Now
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan