• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#NB bij verticaal zoeken door celeigenschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita72

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Kan iemand mij helpen met het volgende:
ik krijg bij verticaal zoeken de melding #NB.
dit komt volgens mij omdat de celeigenschapen niet goed zijn. Zowel in de zoekwaarde als de tabelmatrix staan de celeigenschappen op "standaard"
Maar toch als ik de celeigenschap in de tabelmatrix aanpas naar "tekst" en dan het getal nogmaals handmatig intik, dan pas komt bij verticaal zoeken de juiste uitkomst.

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen ??

Beste Anita72 ;)

Neem gewoon de volgende formule voor VERT.ZOEKEN

ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN("FORMULE");"";"FORMULE"))

OF

ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN("FORMULE");"";"FORMULE"))

Groetjes Danny. :thumb:

Anita72,

#NB = dacht ik niet beschikbaar.
Dus moet er in de formule een fout zitten en kun je controleren met Formule Evalueren.

Vert.zoeken

Syntaxis
VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomindex_getal;benaderen)

zoekwaarde De zoekwaarde in de eerste kolom van de tabelmatrix (matrix: wordt gebruikt om enkelvoudige formules te maken die meerdere resultaten geven of die worden toegepast op een groep argumenten die in rijen en kolommen zijn gerangschikt. Een matrixbereik heeft een gemeenschappelijke formule; een matrixconstante is een groep constanten die als argument wordt gebruikt.). Zoekwaarde kan een waarde of een verwijzing zijn. Als zoekwaarde kleiner is dan de kleinste waarde in de eerste kolom van tabelmatrix, geeft VERT.ZOEKEN de foutwaarde #N/B als resultaat.

Anita72,

#NB = dacht ik niet beschikbaar.
Dus moet er in de formule een fout zitten en kun je controleren met Formule Evalueren.

Dus inderdaad zoals Hoorn van aangeeft: het gegeven is niet beschikbaar (#NB).

Dit blijkt ook uit de syntax.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Ik heb het opgelost

Ben ondertussen zelf ook nog aan het zoeken geweest.
Het excel bestand was geimporteerd uit een ander bestand en de getallen die erin staan worden gezien als tekst.
Door deze te converteren naar een getalnotatie via Data - tekst naar kolommen was het probleem opgelost !

Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan