• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#NB en oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spekker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2016
Berichten
142
Hoi allemaal
ik heb in mijn file gebruik gemaakt van verticaal zoeken,en dat werkt. Maar nu als de cel leeg is komt er #NB te staan.
hoe kan ik dit oplossen ik weet dat je nesten maar ik weet niet hoe ik dat nu moet doen.

ps ook in de file word een berekening gedaan en als er niets is ingevuld dan staat er #DEEL/0! en hoe los ik dat op.
 
Code:
=ALS(A3="";"";VERT.ZOEKEN(A3;'Copy of FESMA formulier BLANCO2 versie 02.xltm.xlsm'!Namen:'Copy of FESMA formulier BLANCO2 versie 02.xltm.xlsm'!Num;9;0))

Of:
Code:
=als.fout(VERT.ZOEKEN(A3;'Copy of FESMA formulier BLANCO2 versie 02.xltm.xlsm'!Namen:'Copy of FESMA formulier BLANCO2 versie 02.xltm.xlsm'!Num;9;0);"")

Die andere is analoog.

Ps. Je kan beter het bestandje weer verwijderen, anders gaat iedereen straks Astrid mailen.
 
Laatst bewerkt:
Ga naar die vraag en bewerk het via geavanceerd (Bijlage toevoegen/verwijderen).
 
allebei bedankt voor de hulp de code werkt super en de bijlage is verwijdert
 
Hoi Allemaal

Ik heb toch te vroeg geroepen, de file nu op het werk ingezet en daar gaat het fout
op het werk draai ik met office 2016 engelse uitvoering

de code die ik er in heb gezet werken niet met de code =ALS(A3="";"";VERT.ZOEKEN(A3;'Copy of FESMA formulier BLANCO2 versie 02.xltm.xlsm'!Namen:'Copy of FESMA formulier BLANCO2 versie 02.xltm.xlsm'!Num;9;0)) wordt er op de tabbladen niets weer gegeven wie weet wat hier het probleem is.
heb het nu opgelost met ='FESMA VOORBLAD'!$F$6 maar dat gaat niet goed op de tabbladen met cel H3 daar krijg ik niet de verwijzing in

wie weet hoe dit kan
 

Bijlagen

  • Copy of FESMA formulier BLANCO2 versie 02.xltm.xlsm
    110,8 KB · Weergaven: 32
Ned. - Eng.

Als=If
Vert.zoeken =Vlookup
; = ,
 
Ja de namen in het engels had ik al aangepast maar dat mocht niet baten.
hij doet het gewoon niet
 
en heb je de puntkomma ook al gewijzigd in komma?
 
Jullie hadden gelijk de punt komma was het probleem in de engelse uitvoering daardoor werkte de formule niet
Ik heb in de Tabbladen FOOD SAFETY BEVINDINGEN in de cel H3 een formule zet blijft deze daar niet in staan maar wordt meteen gewist wie kan mij zeggen wat er mis gaat.
 

Bijlagen

  • FESMA formulier BLANCO2 versie 03.xlsm
    114,2 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
heb de tekst aangepast HVS en hoop dat je het nu snapt wat het probleem is
 
Wat dacht je van de 'Sheet_change' in Thisworkbook?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan