• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

NB foutmelding bvervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapje10

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Besten,

Ik heb een redelijke formule met ABS maar krijg daar soms ook een NB foutmelding op die ik graag zou willen vervangen met tekst.
Alles al doorzocht maar ik kom er niet aan uit helaas. (Ligt vast aan mij)

Dit betreft de formule: =VERT.ZOEKEN(ABS(D15);'[Overzicht artikelnummers spuitbussen LABELS Angela.xlsx]Blad2'!$B:$C;2;ONWAAR)

Alvast bedankt voor de reacties.

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(ABS(D15);'[Overzicht artikelnummers spuitbussen LABELS Angela.xlsx]Blad2'!$B:$C;2;ONWAAR);"Hier uw tekst")

Klopt helemaal,

Bedankt en klopt helemaal. Aanvullende vraag: wat als ik in plaats van mijn tekst de waarde van een andere cel daar wil hebben?

Aanvullende vraag

Bedankt en klopt helemaal. Aanvullende vraag: wat als ik in plaats van mijn tekst de waarde van een andere cel daar wil hebben?

Dan zet je i.p.v. "Hier uw tekst" een verwijzing naar die cel neer?

Werkt niet

Dank je, dat heb ik geprobeerd maar werkt niet als zodanig,

Voor de zekerheid hier wat ik gedaan heb: =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(ABS(D15);'[Overzicht artikelnummers spuitbussen LABELS Angela.xlsx]Blad2'!$B:$C;2;ONWAAR);"O2")

De tekst uit O2 zou dus daar moeten komen.

Werkt wel, maar je moet dan geen aanhalingstekens gebruiken om O2 heen. Dan maakt excel er de tekst "O2" van en geen verwijzing naar cel O2. Oftewel:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(ABS(D15);'[Overzicht artikelnummers spuitbussen LABELS Angela.xlsx]Blad2'!$B:$C;2;ONWAAR);O2)

Laatst bewerkt:
Aanvullende vraag

Klopt weer helemaal, probleem helemaal opgelost.

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan