• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#NB output

• Onderwerp starter Onderwerp starter xmir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xmir

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Ik vermoed dat hier een simpele oplossing voor is maar ik kan het even niet vinden. Wat kan ik toevoegen aan mijn formule om de #NB output te wijzigen in 0?

Dank alvast.

In welke formule?

Misschien zo:

=ALS(ISNB(formule);0;formule)

Hoi, sorry ik had inderdaad de formule erbij moeten noemen.
De huidige formule is

=VERT.ZOEKEN("Eigen invoer";'O:\BD\ICT\SC\SUP\Algemeen\Rapportage Support 2011\[Dagrapportage_binnenkomst.xls]Dagrapportage_binnenkomst'!A1:B15;2;0)

Als hier de uitkomst #NB is dan zou dat gewijzigd moeten worden in 0.

zoals Cobbe al aangeeft, probeer deze code eens

Code:
=als(isnb(VERT.ZOEKEN("Eigen invoer";'O:\BD\ICT\SC\SUP\Algemeen\Rapportage Support 2011\[Dagrapportage_binnenkomst.xls]Dagrapportage_binnenkomst'!A1:B15;2;0));0;VERT.ZOEKEN("Eigen invoer";'O:\BD\ICT\SC\SUP\Algemeen\Rapportage Support 2011\[Dagrapportage_binnenkomst.xls]Dagrapportage_binnenkomst'!A1:B15;2;0))

Heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Zo iets:

Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN("Eigen invoer";'O:\BD\ICT\SC\SUP\Algemeen\Rapportage Support 2011\[Dagrapportage_binnenkomst.xls]Dagrapportage_binnenkomst'!A1:B15;2;0));0;VERT.ZOEKEN("Eigen invoer";'O:\BD\ICT\SC\SUP\Algemeen\Rapportage Support 2011\[Dagrapportage_binnenkomst.xls]Dagrapportage_binnenkomst'!A1:B15;2;0))

De formule kan korter als:
je versie recenter is dan xl2003
je niet specifiek checkt op ISNB maar op ISFOUT

Dat is hem inderdaad!!! Dank jullie, weer een handmatige handeling minder ;-). Super!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan