??

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Kan iemand mij vertellen wat het betekend als ik dit zie in HTML   Ik ben in FrontPage bezig en kijk altijd even naar de code en iedere keer kom ik dit teken tegen. Ik weet wat de meeste code´s betekenen maar deze heb ik nooit eerder gezien.

Mvg, Anton

een spatie :)
& n b s p ; = een spatie :)
wel leuk om te weten, wanneer je bijv twee losse woorden hebt op een website, en de ruimte om te bekijken is te klein, dan zal hij met een normale spatie ' ' de twee woorden onder mekaar zetten
terwijl als je "woord1& n b s p ;woord2" zou doen, zou je ze wel naast elkaar krijgen ;)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JPeetje
een spatie :)
& n b s p ; = een spatie :)
wel leuk om te weten, wanneer je bijv twee losse woorden hebt op een website, en de ruimte om te bekijken is te klein, dan zal hij met een normale spatie ' ' de twee woorden onder mekaar zetten
terwijl als je "woord1& n b s p ;woord2" zou doen, zou je ze wel naast elkaar krijgen ;)

Zoals al gezegd is & n b s p ; geen normale spatie maar een vast spatie. Een vaste spatie heeft het volgende voordeel ten opzichte van een normale spatie het houdt woorden (of groepen van tekens) bijelkaar.
Een voorbeeld is wanneer je een euro teken voor een prijs zet. Het staat niet mooi wanneer een euroteken op de ene regel staat en het bedrag op de andere.

In HTML is er nog een functie voor de vast spatie deze worden namelijk altijd weergegeven en normale niet altijd. Wanneer je namelijk in pure html twee spaties tussen 2 woorden typt dan maakt de browser er 1 van dit gebeurd niet wanneer je er 2 vast spaties of 1 normale en 1 vast van maakt.

PS Je kunt ook in Word gebruik maken van vaste spaties dmv CTRL + SHIFT + SPATIE.

De groeten,
Mark

Verplaatst van Forums >> Internet Homepage

Geplaatst door TheM

Zoals al gezegd is & n b s p ; geen normale spatie maar een vast spatie. Een vaste spatie heeft het volgende voordeel ten opzichte van een normale spatie het houdt woorden (of groepen van tekens) bijelkaar.
...
In HTML is er nog een functie voor de vast spatie deze worden namelijk altijd weergegeven en normale niet altijd. Wanneer je namelijk in pure html twee spaties tussen 2 woorden typt dan maakt de browser er 1 van dit gebeurd niet wanneer je er 2 vast spaties of 1 normale en 1 vast van maakt.
dat zeg ik :D
jij wist blijkbaar de echte reden erachter, dat ik niet...kwist alleen de werking :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan