NCR Worldmark 4300 - Hoe het os te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

creative

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Hallo,

Ik heb een NCR Worldmark gekocht. Hierbij zaten 2*8 GB hotswap Hdd's
en 4 PentinumPro 200mhz processoren . als ik de cd van windows er in gooi dan gaat hij inladen.dan mag ik een schijf kiezen... Dan druk ik op een toets of de HDD te kiezen en wat krijg ik een BSOD. Nu heb ik dat een S-ATA hdd er in gedaan. het instaleren in gelukt tot ik moet rebooten. nu staat er dit van de bios :

Press<F1> For Setup, <ESC> to Boot

*ik druk op Escape*

Please run the System Config Utility to configure system board settings.
Diagnostic partion is not present on drive C: (80H).
Beginning Normal BOOT

Searching for Diagnostic Patition...
Diagnostic partion is not present on drive C: (80H).

En dan blijft hij vast hangen... ik had ook al op F1 gedrukt maar daar kan ik ook niks mee..

Wie weet wat ik moet doen ?

een NCR Worldmark is een server, afgaand op de specs niet echt een recente, welke Windows gebruik je ?? Ik veronderstel dat XP home edition hier niet op zal werken...
Je gaat hier meer kans hebben met een server versie van Windows of Linux veronderstel ik.

een echte windows server en een iligale xp maar ik heb ook ubuntu server 8.10 en die wil ook niet

Ik vind er bitter weinig info van :( Uit een artikel haal ik dat er tot 8 pentium pro's kunnen in zitten en er in die tijd Win NT Enterprise of Unix werd opgezet. Je hebt er toch toevalling geen CD's bijgekregen:)... Die server is toch snel 10 jaar oud niet?

Hier vind je manuals :
http://ncr.vecmar.com/NCR_WorldMark4300.htm

Ik heb ook iets gevonden over iemand die er Red Hat heeft op gezet, dit lijkt mij de meest kansrijke piste, want achter win NT E zal je hard moeten zoeken:)

Ik weet niet of je Ubuntu aan de praat krijgt op Pentium Pro's, dat waren in die tijd geen normale CPU's, dat waren de Xenon's van in die tijd, voor het zwaardere werk dus.

Laatst bewerkt:
Probleem is Opgelost :) het lag aan een kapotte SCSI adapter de Mylex 960 dac nu heb ik een nieuwere er in gezet en draait server 2003 er op Helemaal geweldig :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan