NDAS HDD file niet te wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jansap

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
Hallo,

Ik heb een extrene NDAS met ximeta software draaien.
Een oudje maar hij doet het prima.
Mijn vast PC zit uiteraard in het netwerk en de NDAS ook.
W& pc met nieuwste drivers van fabrikant. Ik kan al mijn files berieken en deleten, ediitten en weg schrijven op de schijf.

Een Laptop draadloos, maar ook vast geprobeert wi niet dat ik files delete of dat ik er file sop wegschrijf.
Heel lastig zeker als de laptop beneden staat en de bast pc boven.
Mijn doel was om met twee pc's altijd de documenten schijf te bereiekn was en dat lukt nu niet.

De laptop is een xp machine en hij ziet de Ndas el, kan er ook file vanaf openen maar niet save enz....

Virus scanner al opneiuw geinstalleerd, fire wall uit gezet en weer aan, niets hielp.

Heeft iemand een idee.???????

Gr

Jan

Belangrijke vraag: Heb je gebruikersnamen op de NAS gemaakt en die rechten geven op mappen en bestanden?
Indien ja, heb je op de vaste pc misschien een netwerkverbinding gemaakt die elke keer automatisch inlogt en waarbij je een van die NDAS gebruikersnamen en het wachtwoord hebt aangegeven?

Verder is van belang welke Windows versie draait op de vaste pc en wat er draait op de portable. Van de portable zeker ook vermelden of het over XP Professional gaat of XP Home.

Tijs.

Hoi,

Nee ik heb niets aan de NAS gedaan m.b.t. rechten en namen.
Vaste pc draaid onder windows 7 en deed alles automatisch.
Ik zie hem daar dan ook als een extra schijf in de my computer.

De laptop draaid onder XP professional.

IK heb dan ook geen idee hoe ik de NAS kan delen of benoemen. Is een afdeling waar ik geen kaas van heb gegeten.

Jan

Ik weet het verder niet, maar ik zie in de FAQ:
Can I use Netdisk on a network that has Windows XP/2000 computers and Windows 98SE?

Yes this is possible, first on the windows 98SE computer you must install software version .101X. Then on all your XP computers you need to install software version 2.4X. Once you have installed the proper Netdisk software you have to format your hard drive to FAT32. Keep in mind there is a limitation on read and write access to the drive this setup. Only one computer may have write access to the computer at a time. The other computers have to be set in read mode.

Oftewel: Ik heb het idee dat er maar 1 sessie mogelijk is met schrijfrechten. Alle andere sessies kunnen alleen lezen van de NDAS.

Dan kun je nog kijken of op de XP machine een driver-update helpt (als je ooit een driver had geïnstalleerd op de XP machine): hier

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan