nds lite flits aan en gaat direct uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxthebee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
Hoi,

Ik heb de behuizing van mijn NDS Lite vervangen, aangezien het scharnier kapot was. Met een handleiding erbij is het gelukt.:D Maar als ik de NDS weer aan wil doen gaat het groene lampje branden en na een flits op het onderste scherm gaat het apparaat uit.:( Ik heb ergens al gelezen dat de flatcable waarschijnlijk niet goed is terug geplaatst, maar deze heb ik daarna nog extra aangedrukt in de klem. Hielp echter niet.
Ook heb ik de NDS rechtstreeks op netstroom aangesloten, hielp ook niet.
Kan het zijn dat ik nu het moederbord beschadigd heb? Of is er iets anders aan de hand.

Ja, dat klopt. Ik heb ook op internet gezocht of het een veel voorkomend probleem is. Maar bij ons is de nintendo dus hardhandig uit de handen getrokken en brak het plastic deel waaraan het scharnier vastzit. Ook is de nintendo ca. 2 jaar oud en heb ik het garantiebewijs niet meer, dus ik geef mezelf weinig kans op garantie. Daarom heb ik zelf maar een nieuwe behuizing gekocht en aangebracht.
Maar ja, nu doet die het niet meer.

Hallo

Voor het overzetten v/d casing werkte deze wel nog korrekt ???

Peter

Hallo

Dan zit de fout waarschijnlijk in 1 v/d t.f.t. schermpjes.

Controleren of deze korrekt zijn ingeplugd , en of flatcable van het bovenste t.f.t. scherm niet is beschadigd t.h.v. het linker scharnier.

Peter

OK, bedankt, dan weet ik waar het probleem zich mogelijk bevindt.

Hallo

Voorzichtig ... want de power on/off schakelaar is behalve de "flatcables" v/d beide t.f.t. schermpjes ook een gevoelig gedeelte deze ... 'breekt graag af ..."

En ... controleer uiteraard ook de "onboard" s.m.d. zekeringen 2 e.a. ...

Greetz ...

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan