nec 1300a aaaaarghhhh!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden de 1300a gekocht en het branden gaat oke, alleen kan ik bij Nero alleen een brandsnelheid van 2.4 aangeven. Dus ook geen 1x zodat ik de goedkopere oudere dvd niet kan branden. Het maakt niet uit wat ik probeer. Ik heb de laatste dagen het bios van het moederbord geflashed (gigabyte 7vaxp-a ultra). Ik heb de firmware van 1.06 naar 1.07 geupgraded (eigenlijk onnodig, maar je weet maar nooit). Ik heb xp eraf gehaald en er een dual-boot systeem van gemaakt (me en xp). Ik heb nero 5.5 en 6 getest..... Niks werkt, de enige brandsnelheid die ik kan aangeven blijft 2.4 of 2x (???) bij een oudere nero 5.5. Aaaaaaghhh!!!
Nu had iemand van Alternate aan de telefoon die zei dat-ie zelf een 1100a had en hetzelfde probleem. Hij beweerde dat als ik een schijfje erin zou doen dat 4x aankan Nero dat zelf zou aangeven. Dat kan toch niet?
Verder raadde hij me aan de recentste 5.5 versie van Nero te gebruiken in plaats van 6, maar die staat niet meer op de Nero-site. Weet iemand een oplossing voor mijn probleem en een download-locatie voor de recentste Nero-5.5?

Jelle

Nero checked idd. de max snelheid van het schijfje dat je in de writer stopt. Als het schijfje dus max 2x is kun je ook niet sneller branden.

reactie op reactie

Het probleem is dat-ie als er geen schijfje in zit maar een mogelijkheid aangeeft en dat is 2.4. Langzamere schijfjes kan ik dus niet branden, en snellere alleen op 2.4. Zo heb ik al een paar 1speed dvdtjes geruineerd, omdat nero ze alleen op 2.4 kon branden. 2.4 schijfjes brandt-ie perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan