NEC 2510 dual

• Onderwerp starter Onderwerp starter 114
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

114

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2004
Ik van plan om voor een systeem met Win95 de NEC 2510 Dual layer brander te kopen, MAAR :

draait dit wel onder win95 ? of moet je perse XP hebben ?

Graag jullie reactie...

Alvast bedankt

Win95 zal op zich wel werken maar aangezien Win95 meestal op oudere computers wordt gebruikt ben ik eerder benieuwd naar de specificaties van je PC.

Windows95 wordt trouwens niet meer ondersteund door Microsoft. daarnaast werk je bij DVD's veel met zeer grote bestanden, Windows9* ondersteunt 'maar' bestanden tot 4GB.

mijnspecs

De pc waar de win95 op draait is een Pentium4, met Raid0 schijven, die hoofdzakelijk gebruikt wordt voor video-montages...

Er zit genoeg HDD-capaciteit in en heeft 1GB intern.

Windows95 en videomontage klinken niet als een logisch koppel, met videomontage ga je snel over de limiet van 4GB per bestand heen. Een DVD kan tot 8,7 GB aan data bevatten, als je hier een volledige ISO van maakt (image) dan kan Win95 daar niet mee omgaan.

Ik adviseer dan ook Windows2000 of XP omdat deze besturingsystemen een veel beter geheugenbeheer hebben, grotere bestanden (Op NTFS partities) ondersteunen en door microsoft regelmatig van patches/updates worden voorzien.

dus...?

Dus 1 op 1 kopieen maken middels nero, met een image, lukt dan ook niet ?

Re: dus...?

Geplaatst door 114
Dus 1 op 1 kopieen maken middels nero, met een image, lukt dan ook niet ?
Nee, want die image is vaak groter dan 4 Gigabyte.. en zoals Tiborv al zei, ondersteunt Win 9x geen grotere bestanden dan 4 Gig.

Je zal dan echt 2000 of XP moeten nemen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan