Nec 3500 probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter LULLO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LULLO

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Geachte helpmij forum mensen,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe dvd brander aangeschaft, de nec 3500..

Maar ik heb het volgende probleem:

Tijdens het branden op 8 of 12 speed loopt read buffer (nero 6.6 ) steeds terug naar 0 daarna gaat hij verder terug zakken op de buffer under run van de Nec dvd speler zelf.

Wat kan ik hier aan doen om dit te voorkomen

mijn systeem is het volgende:

Amd athlon 1 ghz
ram: 1024 sd

Volgens mij doe je er goed aan om de nieuwste firmwire te downloaden.

De nieuwste firmware van nec staat er momenteel op. (2.18)

Op een nieuwe brander meteen firmware updaten zou ik niet direct aanraden zonder eerst andere mogelijkheden te hebben uitgesloten.

Zitten je harde schijf en je brander op dezelfde IDEkabel aangesloten?

zitten beide op aparte ide kabels.

1 staat netjes op slave andere staat netjes op master

brander is master op de 2e ide slot

Als je op beide idepoorten één apparaat hebt zitten, kan je ze rustig allebei op master zetten. Dat master/slave verhaal is voor 2 apparaten op 1 kabel bedoeld.... mislukken je dvd's of loopt alleen je buffer leeg en vult ze weer en gaan weer verder? Zo ja, dan ben ik ook benieuwd, want ik heb ongeveer hetzelfde probleem... steeds een pauze in het branden... niet schadelijk voor de dvd's/cd's, wel erg irritant...

dat probleem heb ik dus ook wat jij omschrijft.

dvd's gaan prima, alleen net wat je zegt het loopt elke keer terug.

op 4 speed gaat het prima

Wat heb jij dan voor een configuratie

Lopen er op de achtergrond andere zaken mee?

1 Ghz is ook niet het echte snelheidsbeest om DVD's te branden.
Bij het minste of geringste activiteit van de processor, loopt je buffer leeg.

Ik merk dit zelf ook wanneer ik naast het branden een andere applicatie gebruik. En ik werk dan met een 3.0 GHZ HT.

Mvg Patrick

Geplaatst door Sarvo
Als je op beide idepoorten één apparaat hebt zitten, kan je ze rustig allebei op master zetten. Dat master/slave verhaal is voor 2 apparaten op 1 kabel bedoeld.... mislukken je dvd's of loopt alleen je buffer leeg en vult ze weer en gaan weer verder? Zo ja, dan ben ik ook benieuwd, want ik heb ongeveer hetzelfde probleem... steeds een pauze in het branden... niet schadelijk voor de dvd's/cd's, wel erg irritant...

Bij jou systeem zou het niet moeten kunnen, of op de achtergrond..........

Wanneer ik een DVD brand, probeer ik mijn pc altijd met rust te laten.

Mvg Patrick

weet niet welke DVD +of- je gebruik ? wat de brandsnelheid er van is want dat werkt namelijk heel erg mee als je ze op een hogere snelheid wil branden (dan krijg je het zogenaamde jojo efect)

monaco, als u goed gelezen had ziet u in mijn post staan dat ik deze firmware er al op heb staan

to patrickt: bij mij systeem kan ik het nog een beetje voorstellen dat ie soms het jojo effect heeft, maar bij het systeem van Sarvo is opzich een dik systeem.

Dan vind ik het persoonlijk wel een beetje raar dat je dan niet meerder toepassingen te gelijk kan draaien..

***LO jij schreef

(Dan vind ik het persoonlijk wel een beetje raar dat je dan niet meerder toepassingen te gelijk kan draaien)

NERO is vind ik ,want dat merk ik wel daar heel gevoelig voor heb dat zelf ook wel eens ondervonden
Dus als ik met NERO brand laat ik voor die paar minuten de boel met rust

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan