Nec 3520a

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie33

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2004
Beste Lezers,

ik heb inmiddels toch maar de knoop doorgehakt en heb inderdaad de NEC 3520A aangechaft. Mede vanwege goede reviews die ik heb gelezen over deze brander.

Ik heb hem zojuist in mijn pc gezet en heb er een dvd in gedaan om te kijken of ie hem afspeelt, maar dat doet hij dus niet. Ik weet ook niet waarom :confused: ! De brander wordt wel herkend in wondows onder "deze computer" en ook de titel verschijnt als de dvd erin zit (bijv. the patriot), maar afspelen in bijvoorbeeld Windows media player weigert ie?

Kan iemand mij aub helpen :rolleyes: ?

Groet Ron

p.s. ik heb hiervoor nog geen andere dvd speler in mijn pc gehad. ik heb naast deze nieuwe dvd-brander ook nog een andere cd-rom speler (tevens brander erin zitten).

bedankt allereerst voor jullie snelle reactie.

Ja, ik heb geprobeerd een dvd af te spelen in VLC media player. Dat programma gebruik ik immers vaker. Maar als ik in dat programma de dvd op zoek, toont ie alleen de losse bestanden van die dvd's en ik kan dus niet de hele film gewoon in 1 keer openen.

En nee, ik heb de regiocode nog niet ingesteld. Ik weet ook niet precies hoe dat moet, aangezien ik er geen boekje heb bijgekregen (wat ik zelf ook raar vond).

Maar goed, ik hoop dat jullie me nogmaals kunnen helpen.

bedankt,

Ron

instellen regiocode:

windows toets + pause indrukken

hardware tabblad

apparaatbeheer

dvd stations, betreffende aanklikken -> eigenschappen
in een van de tabbladen kun je je regiocode instellen.

DIT KAN MAAR EEN BEPERKTE AANTAL KEER DUS LET OP WAT JE DOET

er staat inderdaad bij huidige regiocode, "nog niet geselecteerd". Ik heb hem nu op Nederland gezet en er staat nu regio 2. Is dat goed?

bedankt

De verkoper vertelde mij dat aangezien er al een brander in mijn pc zat, deze hoogstwaarschijnlijk op master zou staan en ik deze nieuwe dvd-brander op slave moest zetten. In eerste instantie had ik hem op master laten staan, maar toen werd hij niet herkent toen ik de pc opstartte. Nadat ik hem op slave had gezet, herkende hij hem wel. Maar er is volgensmij ook nog een derde optie, klopt dat?

En is het erg dat ik de pc (in eerste instantie) op heb gestart met de nieuwe brander op master in plaats van slave? Ik ben er namelijk erg voorzichtig mee en hij moet ook echt niet naar de Kl*te gaan, als je begrijpt wat ik bedoel :D

Groetjes Ron

Je nieuwe brander op master zetten en de andere op Slave kijk dan maar eens!
En als je 1 HD hebt kan je beter de Cdrom/brander op die kabel als slave zetten

(misschien kom ik inderdaad een beetje dom over, sorry daarvoor maar ik ben ook meer een leek op dit gebied. Het is totaal nieuw voor me.

Maar als ik het goed begrijp....

de nieuwe DVD brander als Master aansluiten op die breede kabel streng die in mij pc zit (en die dus apart naar het moederbord gaat.

Die tweede cd-rom speler (tevens brander) als slave aansluiten en deze bij die kabelstreng koppelen die ook naar mijn harde schijf toe gaat.

Is dit tevens beter voor de snelheid van de NEC 3520?

wel super bedankt weer voor jullie adviezen :o

Ron

maar zoals ik het schreef (de manier waarop ik het samenvatte) is het dus wel goed???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan