NEC kaduuk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltje

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Hallo, ik heb even een vraagje. Ik heb een dvd-brander (NEC 1300A) en deze heeft altijd goed zijn werk gedaan (+/- 200 dvd's gebrand). Laatst maakte ik een nieuwe spindel open om een partijtje nieuwe dvd's te gaan branden (5 stuks in totaal). Al deze 5 dvd's gaven op mijn home-cinema set (jvc th-sw8) een foutmelding (this disk can not be played). Heb toen van alles geprobeerd, om e.e.a. uit te sluiten. Gebrande dvd's afgespeeld op andere dvd spelers (3 verschillende), geen probleem. Film op een dvd+rw gebrand, geen probleem meer met de jvc. Toen een ander merk dvd's gekocht, en weer een film gebrand, weer dezelfde foutmelding op de jvc. Mijn merk dvd's bij een kennis laten branden, geen probleem op de jvc.

In het kort komt het dus hier op neer:

Films gebrand op dvd+rw met mijn NEC1300A brander doen het overal (ook op de jvc)
Films gebrand op dvd +/-r met mijn brander doen het bijna overal (dus niet op mijn jvc)
Films gebrand op dvd +/-r met een andere brander doen het overal (ook op de jvc)

dus zeg het maar, ligt het nu aan de brander of aan de jvc????

Met vriendelijke groet,

Kruimeltje

PS Eerder gebrande dvd's van het zelfde merk doen het nog steeds wel op mijn jvc. Heb zelfs de mediacode vergeleken van de eerder gebrande dvd's met die van de nieuwe spindel, en ook die was exact hetzelfde

De gemeenschappelijke factor van het niet afspelen is dus de JVC!

eens/oneens

Ik ben het met je eens want de dvd's doen het alleen maar NIET op mijn jvc, maar ik ben het ook oneens want dvd's + of - r gebrand met een ANDERE brander dan de mijne doen het WEL op mijn jvc. Ben er dus nog niet helemaal uit.

Groeten,

Kruimeltje

Hallo

Hoe oud zijn de betrokken toestellen???

En .... , heb je ooit al eens de leesoptiek v/d betrokken toestellen zuiver gemaakt.

Indien de betrokken toestellen uit garantie zijn , dan zou ik dit persoonlijk toch serieus in overweging nemen.

Hoe deze te reinigen d.m.v. "reinigings c.d" , of manueel , is hier reeds etelijke malen aangehaald , dat ik niet in herhaling durf/wil te vallen.

Peter

leeftijd

Hoi,

De leeftijd van de dvd-brander is ongeveer 2 jaar, dus dar zal de garantie wel af zijn. De leeftijd van mijn jvc is nog geen half jaar, dus daar zou nog garantie op moeten zitten. Niettemin ga ik maar eens mij verdiepen in het reinigen van de beide apparaten, tevens ga ik een filmpje overzetten van mijn pc naar mijn laptop, die eveneens is uitgerust met een dvd brander. Als het dan wel goed gaat is naar mijn idee de brander toch de schuldige, en zou alleen de brander reinigen nog een optie zijn (naast een andere dvd-brander kopen voor in mijn computer natuurlijk).

Wordt vervolgt

Kruimeltje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan