NEC ND-1300A leest geen CD's meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

climax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
In mijn brander (NEC DVD-RW ND-1300A) heb een probleem. Hij herkent geen enkele CD meer (geen originele, geen audio en geen gebrande), maar wel DVD's.

Ik heb al nieuwe drivers geïnstallerd en hem van het systeem gehaald en er weer opnieuw opgezet, alle kabels eruit gehaald en opnieuw opgestart, maar niets helpt. Nadat hij zegt, dat er nieuwe hardware is gevonden en alles weer is geïnstalleerd, zegt hij dat de Drive correct werkt, maar hij doet dat niet???????

Is hij nu echt kapot of is het iets anders?

P.S. ik heb geen Vista maar XP

Tja, die dingen kosten geen drol meer, zou een nieuwe aanschaffen, de lange golf laser en de electronica voor cd's werkt niet meer.

In mijn brander (NEC DVD-RW ND-1300A) heb een probleem. Hij herkent geen enkele CD meer (geen originele, geen audio en geen gebrande), maar wel DVD's.

Ik heb al nieuwe drivers geïnstallerd en hem van het systeem gehaald en er weer opnieuw opgezet, alle kabels eruit gehaald en opnieuw opgestart, maar niets helpt. Nadat hij zegt, dat er nieuwe hardware is gevonden en alles weer is geïnstalleerd, zegt hij dat de Drive correct werkt, maar hij doet dat niet???????

Is hij nu echt kapot of is het iets anders?

P.S. ik heb geen Vista maar XP

Ik heb dezelfde problemen. Kun jij mij vertellen waar jij je drivers vandaan hebt? Ik heb ook al vanalles geprobeerd, dit is mijn laatste optie en anders maar een nieuwe brander. B.V.D. voor jouw reactie.

Voor een DVD brander bestaan geen "oude" of "nieuwe"drivers, alleen andere firmware die je in het apparaat kunt flashen.

Ik ben het met de conclusie van Lange Pier eens, maar wil je toch nog iets proberen, kijk dan eens hier:

http://www.herrie.org/

Uitstekende alternatieve firmware voor Nec branders, ook voor de 1300A. Goed lezen, instructies volgenen firmware downloaden en flashen

Jullie hebben gelijk van de prijs maar ik begrijp niet waarom een brander van de 1 op de andere dag niet meer goed functioneert. Ik heb de firmware geupdate maar de brander werkt nog steeds niet goed. Is er een manier om te controleren of een brander daadwerkelijk kapot is?:rolleyes:

Als alles goed is geinstalleerd, de firmware up-to-date is en de brander werkt niet meer: dan is ie kapot!

Alleen dit nog.Het stomme van het hele verhaal is dat de brander wel dvd's brand maar geen cd"s. Zou de brander dan ook stuk zijn ??????:o

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een nieuwe gekocht, maar de vraag blijft, waarom hij ineens geen CD's meer herkent en wel DVD's. Wordt hierbij een andere laser kop gebruikt of zo. Hoe werkt dat eigenlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan