NEC3540 herkent alleen DVD geen CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchciv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
Hallo,

Het volgende probleem heb ik al op diverse fora aan de orde gesteld, helaas heeft dat tot heden geen oplossing opgeleverd.

Mijn NEC3540 kon van het ene op het andere moment geen cd's en dvd's meer zien / herkennen. Aangezien de drive nog in de garantie periode zat heb ik hem teruggestuurd naar de verkoper. Deze heeft hem in 2 systemen getest en vond geen problemen.
Bij herinstallatie in mijn eigen systeem werden DVD's ineens wel herkend maar CD's nog steeds niet.

Inmiddels heb ik het volgende gedaan:
Apparaatbeheer gebruiken om te verwijderen en weer te laten detecteren.
Teruggezet naar herstelpunt voordat probleem optrad.
Nero verwijderd.
High en low filters verwijderd.
Booten vanaf windows cd==> ook dat werkt niet.
Drive op ander IDE slot aangesloten en met andere IDE kabel.

Niets helpt, iemand met nog een slim idee?

Aan de ene kant denk ik dat het iets softwarematigs is wat op te lossen zu kunnen zijn door herinstallatie van windows XP (maar hoe doe je dat als de cd-niet wordt herkend??)

Maar zou het ook niet kunnen zijn dat het motherboard (de IDE-slots) de problemen geeft? Ondanks dat de harddisk wel naar behoren werkt.
Hoe kan ik dit testen? Ik heb geen ander IDE apparaat wat ik kan aansluiten, en om de aanwezige harddisk op de mogelijk defecte IDE-slots aan te sluiten durf ik niet goed aan. Het gaat om een shutlle-barebone en dat betekent nogal wat gepriegel + ik weet niet of dit wel kan.

Bvd

Heb je ook al geprobeerd om eens een firmware update voor de brander te installeren?

Snelle reactie :thumb:

dat was ik nog vergeten in het lijstje, ik heb ook nieuwe firmware geinstalleerd

Heb je ook al geprobeerd een andere ide kabel te gebruiken of op een andere ide poort?

Heb dat nog nooit meegemaakt, waarschijnlijk is je brander toch defect.

dan is er iets defect of heb je soms een cd met software of drivers die je nog moet installeren?

lens

Heb je de lens al met alchol schoon gemaakt en niet met een schoon maak cd???

wil ook nog wel eens werken.

sucses

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan