Nederlands als standaardtaal in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBWG

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2001
Ik heb office xp. Word staat ingesteld met als standaardtaal Engels (V.s.) Ik wil hier standaard Nederlands van maken, maar dat gaat niet. Ik heb het eerst via ' taal instellen' geprobeerd en vervolgens een oorspronkelijk Nederlandsdocument opgeslagen als normal.dot. Het heeft allemaal geen effect. het lijkt wel of ik de taalbug van word 97 weer te pakken heb.

heeft iemand een oplossing?

Welke Windows heb je? En waarom gaat het veranderen van de landinstelling niet?

Groetjes,
Bennie

Ik heb windows XP en de landinstelling verandert wel na een zin naar het nederlands, maar start niet standaard in het nederlands. De standaardinstellinmg lijkt dus niet te worden onthouden.
Als ik opstart is de standaard Engels VS

Volgens mij wordt een instelling pas standaard als je opnieuw hebt opgestart. Ik zou anders de Engelse verwijderen.

Groetjes,
Bennie

Hoi,

Kies: Start > Instellingen > Configuratiescherm > Landinstellingen > Talen > Details ....

.... en zorg dat het venster de info geeft zoals in de bijlage aangegeven.

Suc6, Teun

Bijlagen

Nadat je in het menu Extra gekozen hebt voor Taal krijg je een venster waarin je de taal kunt kiezen/instellen. Die optie is alleen voor het open document en opslaan in normal.dot helpt niet.

Maar....... onderin het venster is een knop 'standaard' en die moet je even klikken. Werkt alleen als je het woordenboek van betreffende taal op je harde schijf hebt (installeren via je office-cd indien nodig).
Voor dit en alle nieuwe documenten geldt deze standaardtaal.

Bedankt namens mij! Ik had hetzelfde probleem maar dankzij bovenstaande antwoorden ben ik helemaal geholpen. maaruh: mrschoof: het antwoord wat u geeft is niet helemaal correct, tenminste bij mij werkte die optie niet. Via configuratiescherm, landinstellingen etc. was het probleem meteen opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan