Nederlands boek om te beginnen met C

Status
Niet open voor verdere reacties.

evelwenteltevel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Zoals in een eerdere vraag van mij beschreven, zou ik graag een App willen maken.
Ik snap dat dat heel lang gaat duren, en dat ik heel klein moet beginnen.
Maar er wordt aangeraden een boek te lezen.
Mijn Engels is absoluut niet slecht, (Ik zit in de 2e van TTO (Engels)) Maar; Ik beheers het nog niet goed genoeg om als handleiding te gebruiken, voor iets waar ik nog NIETS vanaf weet en waar waarschijnlijk heel veel moeilijke woorden in voor zullen komen.
Ik dacht dus eigenlijk iets in deze richting: iphone application development for dummies
Alleen aangezien dat dat alleen in het Engels is.
Weet iemand van jullie een mooi en handig boek IN HET NEDERLANDS dat in de richting komt van het voorgenoemde boek?

alvast bedankt,

evelwenteltevel

Loop effe plaatselijke bib binnen, ga naar de informatieve boeken, zoek tussen de informaticaboeken die over C, open ze eens en kijk bij welke de taal begrijpbaar is, welke veel foto's toont, ...

En btw: de iphone applications werken niet met de gewone C, wel met C++ of C#

1. Ik heb niet eens een pasje, áls ik al boeken leen doe ik dat in de mediatheek van school, waar ze het denk ik niet hebben, ik zal anders wel ff verder googlen...

2. Ok, want iemand vertelde me dat,, maar bedankt;)

wat je ook kan doen: google op: Tutorials starten met C en C++

en toevallig ken ik iemand die een eigen C/C++ tutorial maakt, eerste 3 of 4 lessen staan al online op dit forum, is wel in engels, maar ik kan wel eens vragen of hij die lessen ook effe in nederlands wil zetten. Tot dan, kan je ergens bovenaan wel selecteren voor google translate naar nederlands, duits, frans, ...
Dus voor nederlanse versie (niet supergoed vertaald, maarjah) HIERZO

Laatst bewerkt:
bedankt;) Ik heb HTML ook geleerd met een tut dus dat zal geen probleem zijn, al verwacht ik niet dat ik C(++) net zo snel leer als HTML want dat had ik in een week (maximaal) onder de knie..

HTML is dan ook geen programmeertaal, dit in tegenstelling tot C/C++. Een "goede" C++ programmeur heeft >4 jaar ervaring. Onder de 1 jaar ervaring nemen wij geen mensen aan.

Een goed boek over C / C++ is in ieder geval uitgebracht in de laatste 5 jaar. De compiler in zo'n boek is Visual Studio, Mingw (code::blocks), og GCC/G++. Als de naam "Turbo" genoemd wordt, is het boek klaar om in het haardvuur te gooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan