Nederlandse CMS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cool +

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Hallo, voor een site van mijn nichtje ben ik op zoek naar een simpele CMS.

Ik heb net Xoops geprobeert en wordt helemaal gestoord van alle ad-one die geinstalleerd moeten worden.

De site is een php gebaseerde site, zonder database.

Ik wil zonder frames werken.

Ik heb geen fora, gebruikersaccounts en dat soort dingen nodig. Maar de site moet zo zijn dat mijn nchtje gewoon teksten kan aanpassen en het menu kan uitbreiden.

Ook moeten er foto's op kunnen en eventueel wat filmjes.

Mag ik hier de website plaatsen? Dan kunnen jullie zien wat ik bedoel.

URL is prima zolang deze niet in strijd is met de huisregels.

Heb je helemaal geen database?

Probeer dan Joomla! of E107 eens.

En anders kijk eens naar Wordpress, mijn site heb ik daar toen ook mee gemaakt (www.stefantalen.net)

welke van de drie zou jij adviseren?

Als je de sites zie dan kun je misschien een beetje de kennis van mijn nichtje inschatten.

Het moet dus vooral heel simpel zijn en ik wil niet teveel tijd meer kwijt zijn aan het maken van de layout.

Wordpress zou ik dan kiezen. Makkelijk in onderhoud en er zijn genoeg templates voor te vinden.

OP google wordt verteld dat het alleen goed werkt voor blogs etc. (zoals jouw site zeg maar) klopt dat?

Het is als Blog bedoelt maar de pagina "portfolio" heb ik er ook in gemaakt.

Dus wat je dan kan doen is het blog-gedeelte voor nieuwsitems gebruiken en dan extra pagina's aanmaken met de inhoud.

Ik ga er eens in duiken en anders probeer ik die jombla! eens

als jouw site kan draaien op een windows server, kijk dan zeker eens naar QuickerSite .

Dat is volledig Nederlandstalig, en bijzonder gebruiksvriendelijk....

Nou vandaag de hele dag bezig geweest met joomla, maar ik vind het helemaal niet makkelijk.

Ik vindt het zelfs heel moeilijk ik krijg het net voor elkaar om iets van een menu te maken, maar die layout is helemaal onbegonnen werk

Welke Joomla?
De laatse 1.5 is erg vriendelijk. Er zijn her en der veel templates (layout) te vinden.
Wel even handig als je een beetje wat weet van HTML en CSS. Dan kun je zulke templates helemaal naar je hand zetten.

Gratis templates vindt je overal. Wel even kijken of het voor 1.x of voor 1.5 is. Installeren en aanzetten...plaatjes vervangen door je eigen plaatjes middels een FTP-client et voila.

Als je bedoelt dat al die standaard geboden rommel een beetje veel van het goede is, dat kan ik wel met je eens zijn. Als je het voor het eerst ziet is het wel een beetje overkill.
Even doorbijten...lopen heb je ook niet in één dag geleerd.

Maar als je het hebt dan is het heel makkelijk bijhouden.

Dan zoek ik toch iets anders, heb geen zin om een hele dag bezig te zijn met de layout. Zoals bij bijvoorbeeld phpbb

phpbb is forum spul geen webdesign of cms app.

Of je maakt iets voor je vriendin waarmee ze ook werkelijk uit de voeten kan of niet

En let wel; ik ben tevreden maar Joomla is niet het enige cms. Kijk bijvoorbeeld op wikipedia onder cms
Je vindt dan een lijst met systemen...keuze genoeg...maar accepteer een zekere leercurve.

Maar in ieder geval, maak het jezelf niet makkelijk. Sharons doggyservice wil er klanten mee informeren; en uiteindelijk haar geld mee verdienen. Dat gaat niet met een onverzorgde site.

@piccoa...je quickersite staat er nog niet tussen...kijk of je een vermelding kan krijgen.

IK heb het toch opgegeven, ik vind het allemaal te moeilijk en te onduidelijk. Ik heb de weblink doorgelinkt naar de gratis website.

Een stuk makkelijker en duidelijker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan