Nederlandstalig programma om resolutie te verhogen voor foto's

Johan158

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2018
Hallo ,ik heb een probleempje. Ik heb foto's die te weinig resolutie hebben om afgedrukt te worden
Nu heb ik een programma gevonden en dat heet UPSCAYL maar dat is niet Nederlandstalig.
Is er ook zo`n gratis programma dat Nederlandstalig is ,
en gratis is en het liefst nog offline.
Bij voorbaat dank hiervoor.

Groet johan158

Heb je hier wat aan?

Laatst bewerkt:
Sorry, maar zo`n programma zoek ik niet.
Dat programma doet converteren en ik zoek een programma waar je de resolutie mee verhoogd, van b.v
600 kb naar 1,4 Mb.

Groet,
johan158

Wat je noemt is de grootte van een bestand, niet de resolutie.
Daaarnaast kan je UPSCAYL gratis proberen.
Google Translate is ook handig:

Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat je resolutie bedoelt.
De bestandsgrootte staat los van de resolutie dus wijzigt niets aan de afdruk kwaliteit.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Sorry, maar zo`n programma zoek ik niet.
Dat programma doet converteren en ik zoek een programma waar je de resolutie mee verhoogd, van b.v
600 kb naar 1,4 Mb.

Groet,
johan158
Je haalt de bestandsomvang en resolutie door elkaar.

Het is dan toch resolutie. want bij weinig resolutie is de afdruk kwaliteit niet goed zegt de b.v. Albelli

Onthoud wel dat de missende pixels aangevuld worden via AI. Dus of het nog mooi is, dan moet je zelf beoordelen.

Wat Aar zegt in #9 klopt wel zo'n beetje: je kunt een afbeelding wel vergroten (gratis Nederlands programma: FastStone Image Viewer), maar je wint er niet zoveel mee. Pixels die er niet zijn, kun je er wel bij bedenken, maar veel mooier wordt het niet. En als het gaat om afdrukken, is de afbeeldingsgrootte ook een belangrijke factor.
In (veelal Amerikaanse) films zie je vaak dat er wordt ingezoomd wordt op een onscherpe foto, en dat die wonderbaarlijk veel beter en scherper wordt. Die techniek bestaat dus echt niet.... De uiteindelijke kwaliteit is echt op basisvak de oorspronkelijke foto. Dusmmaak je niet teveel illusies wat betreft de kwaliteit.

Terug
Bovenaan Onderaan