Nederlandstalige Windows 8 ISO creëren onder Windows 10, via Media creation tool?

Status
Niet open voor verdere reacties.

magteres

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2003
Ik heb nog een drietal Windows 8 keys liggen (geen Windows 8.1). Ik wil graag een opstartbare USB stick maken om een computer zonder DVD drive van Windows 8 te voorzien, en na activatie te upgraden naar Windows 10. Eerder heb ik dit met een programmatje van Microsoft gedaan, MediaCreationTool. Met wat zoekwerk vond ik deze op de site van Microsoft*. Het is een versie voor 32 en 64 bit volgens de bestandsnaam, die wat ik begrijp ook voor Windows 8.0 zou moeten werken maar ik krijg 'm niet aan de praat onder Windows 10. Krijg nl. de melding 'Dit platform wordt niet ondersteund'. Heb op dit moment alleen een aantal Windows 10 machines.

Ik vond ook nog een andere pagina, de link naar het bestand 'Download Windows 8 Upgrade Assistant'levert echter een File or directory not found melding op.

Dus tja, ik ben een beetje het spoor bijster. Hoe kom ik aan een Nederlandstalige 64-bit Windows 8 ISO? Of moet ik op een computer echt eerst Windows 7 o.i.d. installeren en dan de tool starten?

* Alhoewel, alleen via de Google cache, volg je de directe link dan wordt je teruggeleid naar Windows 10 help. Erg irritant...

Zijn het oem of retail key's?
En waarom geen 8.1?
Iso is dan op te halen bij Microsoft.

Zijn het oem of retail key's?
En waarom geen 8.1?
Ik weet niet precies wat voor een keys het zijn. Heb ze verkregen via het Windows upgrade offer in 2013, toen kon je voor 29,99 of 14,99 een Windows 8 key kopen, bij upgrade vanaf Vista of Windows 7. Dus echt retail is het niet.

De keys voor 8.0, 8.1 bestond toen ook nog niet. Voor zover ik weet werken ze ook niet op een verse 8.1 installatie.

Die upgrades zijn idd oems, of lenen bij iemand die hem nog heeft, een torrent zoeken maar zal niet mee vallen, alles is zowat geblokkeerd.
Voor OEM versies dien je bij de leverancier van de notebook/merk PC te zijn.
Met een retail key kun je de ISO bij Microsoft ophalen maar dat is een 8.1 waarmee je wel met de 8 key kunt installeren.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8

Had je het dan al geprobeerd om 8.1 met die 8.0 key te installeren?
Bellen met Microsoft kun je ook nog doen en vragen of zij een oplossing hebben.

Of.
http://www.howtogeek.com/187525/how-to-perform-a-clean-install-of-windows-8.1-with-a-windows-8-key/

Ik zag dat ik nog een DVD speler had met SATA aansluting, deze heb ik aangesloten. Ik had nl. nog een Windows 8 DVD liggen, daarmee heb ik Windows kunnen installeren met mijn key. Mijn probleem is dus opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan