Ik heb nog een drietal Windows 8 keys liggen (geen Windows 8.1). Ik wil graag een opstartbare USB stick maken om een computer zonder DVD drive van Windows 8 te voorzien, en na activatie te upgraden naar Windows 10. Eerder heb ik dit met een programmatje van Microsoft gedaan, MediaCreationTool. Met wat zoekwerk vond ik deze op de site van Microsoft*. Het is een versie voor 32 en 64 bit volgens de bestandsnaam, die wat ik begrijp ook voor Windows 8.0 zou moeten werken maar ik krijg 'm niet aan de praat onder Windows 10. Krijg nl. de melding 'Dit platform wordt niet ondersteund'. Heb op dit moment alleen een aantal Windows 10 machines.
Ik vond ook nog een andere pagina, de link naar het bestand 'Download Windows 8 Upgrade Assistant'levert echter een File or directory not found melding op.
Dus tja, ik ben een beetje het spoor bijster. Hoe kom ik aan een Nederlandstalige 64-bit Windows 8 ISO? Of moet ik op een computer echt eerst Windows 7 o.i.d. installeren en dan de tool starten?
* Alhoewel, alleen via de Google cache, volg je de directe link dan wordt je teruggeleid naar Windows 10 help. Erg irritant...
Ik vond ook nog een andere pagina, de link naar het bestand 'Download Windows 8 Upgrade Assistant'levert echter een File or directory not found melding op.
Dus tja, ik ben een beetje het spoor bijster. Hoe kom ik aan een Nederlandstalige 64-bit Windows 8 ISO? Of moet ik op een computer echt eerst Windows 7 o.i.d. installeren en dan de tool starten?
* Alhoewel, alleen via de Google cache, volg je de directe link dan wordt je teruggeleid naar Windows 10 help. Erg irritant...