Nedstat Teller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tvhouwel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Ik heb nu een site met frames, waar ik in 1 van de frames de teller van nedstat heb staan. Dit werkt betrouwbaar, tijdens het navigeren door de site wordt dit frame niet gerefreshed, dus je hebt unieke bezoekers op de teller.
Inmiddels heb ik heel de site omgebouwd naar een site zonder frames. Waar laat ik de teller? Ik heb hem nu in een 'include' pagina staan, die door iedere pagina aangeroepen wordt. Dat werkt dus niet. :mad:
Tijdens het navigeren herkent Nedstat soms dat het niet een unieke bezoeker is, maar meestal niet en zo wordt je dus talloze keren geteld tijdens 1 bezoek.
Is hier een oplossing voor? Of hoort dat gewoon bij nedstat. Want als dat zo is, dan stap ik van nedstat af en ga op zoek naar een nieuwe. (wat wel jammer is voor de opgebouwde statistieken natuurlijk)

Nedstat telt elke keer als een bezoeker op de pagina komt waar de teller staat.
Zet de teller dus op een pagina waar de bezoeker maar één keer komt.
Je zou bijvoorbeeld een introductiepagina kunnen maken - met een logo en "welkom"-boodschap of met een kort Flash-intro.
Maak op die pagina een link naar je eigenlijke homepage. Daarnaast kun je in de HEAD dan eventueel ook nog de volgende code zetten:

<meta http-equiv="Refresh" content="5;URL=home.htm">

In dit voorbeeld gaat de bezoeker na 5 seconden automatisch naar de pagina home.htm. Refresh kan echter in de browser uitgeschakeld worden, dus er moet op de introductiepagina ook altijd een link zijn naar je homepage.
Zolang er op de rest van de site geen link terug is naar die intro-pagina zal er dus niet dubbel geteld worden.
Overigens is dubbeltellen ook dan niet helemaal uitgesloten; met de "Vorige"-knop van de browser kan de bezoeker toch weer op die pagina komen.

En een misschien overbodige tip: als je het Nedstat-ikoontje niet op je site wilt tonen, zodat bezoekers geen toegang tot jouw statistieken hebben, zet je de code ZO in de BODY:

<div style="position:absolute;top:-50px;left:-50px">
--- HIER DE NEDSTAT-CODE ---
</div>

Hierdoor wordt het ikoontje buiten de pagina geplaatst.
Zorg wel dat je eerst een koppeling naar je Nedstatpagina in je Favorieten zet, anders kun je je statistieken zelf ook niet meer zien.:)

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Nedstat telt elke keer als een bezoeker op de pagina komt waar de teller staat.
Zet de teller dus op een pagina waar de bezoeker maar één keer komt.
Je zou bijvoorbeeld een introductiepagina kunnen maken - met een logo en "welkom"-boodschap of met een kort Flash-intro.
Bedankt, dat is duidelijk, maar de grootste reden dat ik graag een site zonder frames wilde, was het feit dat bezoekers vaak via zoekmachines op subpaginas binnenkomen. Dat werkt nu perfect geen gedoe meer met het menu zoals in een site met frames, maar volgens mij worden ze bij een nedstat teller plaatsing zoals jij beschrijft dan niet geteld. Klopt dat?

Geplaatst door Tvhouwel
volgens mij worden ze bij een nedstat teller plaatsing zoals jij beschrijft dan niet geteld. Klopt dat?
Dat klopt. Maar niemand verbiedt je om op elke pagina een aparte teller te zetten.:)
Met het trucje uit mijn vorige antwoord houd je ze buiten beeld.
In je Favorieten kun je dan een map maken met links naar je Statistieken.
Geef die koppelingen namen als Stats Homepage, Stats Pagina 2, Stats pagina 3 of iets dergelijks, waarbij elke koppeling verwijst naar zijn eigen tellerresultaten.

Guus.

Ok, inmiddels heb ik een testtellertje aangemaakt op One-Stat en die verteld me keurig het aantal page-views, aantal visits en aantal unique visitors.
Ik ga over op One-Stat, jammer van de opgebouwde statistieken, maar met NedStat is het geen doen zo.

* Nedstat blijkt dus 1 keer per minuut een bezoeker te tellen zodra hij een pagina refreshed, en dat gebeurd dus constant als een bezoeker door een frameloze site surfed.
* Een opstartpagina met de teller erin is niet handig want dan mis je de bezoekers die zijdelings binnenkomen via eigen links naar subpaginas, of via zoekmachines en dat is bij mijn site meer dan de helft.
* Op ieder pagina een teller plaatsen is geen doen, dat zijn er meer dan honderd.

OneStat heeft deze nadelen allemaal niet dus ga ik over.
Bedankt voor je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan