Need for Speed 3 en Geforce 4 Ti4200

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Berichten
611
Het mij nog dierbare spel Need for Speed 3 (Hot Pursuit) uit 1998 van Electronic Arts wil het op mijn nieuwe PC niet doen.

Het (originele) spel is wel te installeren, maar is daarna niet te openen. Als ik kijk in de betreffende map zie ik dat de videokaart niet herkend wordt.

Need for Speed 3 moet het op zich onder XP kunnen doen. Bij een kennis draait het goed, echter bij hem met een Radeonkaart.

Wie weet wat te doen? Een update van een driver bij EA of zo iets?

Mijn PC met XP Home Edition:
Pentium 4 2.4 GHz met 512 Mb DDR SDRAM

De betreffende videokaart is een nVidia GeForce 4 Ti4200 met 128 Mb DDR.

Alvast bedankt!

Groeten, Dick
 
Ik wil erbij springen, met eenzelfde soort probleem. Bij mij doet NFS Road Challenge het niet, mijn Radeon 9700 Pro wordt niet ondersteund ofzo. Ik kan je dus niet helpen, ik lift alleen mee met jouw probleem.

Groeten, Pim
 
Tis vaker een probleem dat enigszins verouderde spellen het niet meer doen op de nieuwste systemen. Dit komt dan doordat bv. de 3d-kaart niet wordt ondersteund (zoals hier het geval is). Misschien dat er een update/patch is te vinden op de site van EA/ergens anders?
 
bij mij was het probleem dat ik geen geluid had bij collin mcrea3.
na een update van de laatste drivers van mijn video en geluidskaart was dit probleem opgelost.
misschien heb je er wat aan
 
Lukt dus niet

Jammer, maar ik ben niet verder gekomen met de Technical Support van EA.

Het was het proberen waard. Maar mijn ervaring wordt weer bevestigd, dat wanneer ik op "Helpmij" niet geholpen kan worden, een helpdesk ook geen uitkomst biedt.

Zij stuurden mij diverse emails (met te voor de hand liggende, al lang uitgeprobeerde en niet werkende oplossingen) en als laatste:

Below you will find a url to the FTP Site for NFS3, we looked at all the Read Me's and none of them say that they specifically address issues with XP, you can try them but we just don't have anything else to offer you in an attempt to get the game running.

ftp://ftp.ea.com/pub/ea/patches/nfs3/


Het enige dat dus overblijft, is het kopen van de budgetversie van NFS 3...

Groeten weer, Dick
 
Mag altijd

Wanneer iemand een andere oplossing weet, dan het kopen van de budgetversie van Need for Speed 3, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Ik bewaar het spel voorlopig. En ga natuurlijk niet de budgetversie echt kopen.

Groeten weer,

Dick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan