Need for Speed & Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Heb gisteren geprobeerd om Need for Speed Most Wanted te installeren op mijn nieuwe pc (Core2 Q6600, 2GB RAM, Radeon2350) met Vista Home Premium. Lees goed: geprobeerd, want het lukt dus niet.:mad: Ergens tijdens de installatie gaat er iets niet goed. Ik heb eerst geprobeerd van de DVD (ja... de originele) te installeren, maar dan blijft het proces hangen bij ongeveer 6%. Enige oplossing is om de installatie hardhandig af te breken, want er gebeurt echt niets meer.
Ik dacht dat het misschien aan de disk zou liggen, dus heb daarom een image gemaakt, gemount met Deamon Tools, en vervolgens poging 2 gedaan, maar ook dat helpt niet. Installatie loopt nu wel verder, maar blijft vervolgens toch op 83% hangen. Weer hardhandig afbreken dus. Vista is van dat brute geweld zo onder de indruk, dat ik mijn pc vervolgens alleen nog maar met de power-knop uit krijg. :eek:

Wat is er aan de hand? Loopt NFSMW gewoon niet onder Vista, of zit het probleem ergens anders?

Misschien handig om het te proberen door het setup bestand dat op de DVD staat uit te voeren in de XP-compatibiliteitsmodus? Of heb je dat al geprobeerd?
In ieder geval kun je dit doen door:
  • Rechtermuisknop klikken op setup.exe en kiezen voor 'Eigenschappen'
  • Tabblad 'Compatibiliteit' kiezen
  • Vakje onder 'Compatibiliteitsmodus' aanvinken en kiezen voor 'Windows XP (Service Pack 2)'
Ik weet niet helemaal zeker of dit kan met bestanden op DVD's maar het is in elk geval het proberen waard!
Succes ermee!!

wist niet dat dat kon, maar ga het eens proberen. Schijnt dat het misschien ook helpt om setup.exe uit te voeren als administrator.

eventueel kwam ik ook dit nog tegen:

1. Copy all the installation dvd or cd files to your hdd.
2. Set your autorun.exe compatibility mode to Windows 2000
3. Open /Autorun/autorun.cfg in Notepad and set the value of "directx version" from 9.0c to 0. This is very important, since NFS MW runs only on some earlier directx 9c version and refuses to install on the later directx 9.0c versions
4. Now run autorun.exe...it should install properly now

ik ga het proberen.... wordt vervolgd...

Dat uitvoeren als Administrator heeft hier zeer waarschijnlijk niets mee te maken. Het enige voordeel wat je hiermee hebt is namelijk dat je niet die UAC-box meer te zien krijgt waarin je de applicatie toestemming moet geven om te mogen runnen.

Ik hoor het graag hoe het is gegaan, ben namelijk ook van plan NFS op m'n Vista PC te installeren.

't is gelukt! Even autorun.cfg aanpassen en het werkt. :thumb:

En hoe heb je die autorun.cfg dan precies aangepast? Misschien wel handig om te vermelden voor het geval anderen met hetzelfde probleem komen te zitten ;)

nou.... als je bovenstaande posts had gelezen had je dat gezien... :p

3. Open /Autorun/autorun.cfg in Notepad and set the value of "directx version" from 9.0c to 0. This is very important, since NFS MW runs only on some earlier directx 9c version and refuses to install on the later directx 9.0c versions

openen in Notepad dus. Let even op dat je "read only" zonodig even uitzet (rechts klikken op bestand>>eigenschappen)

Oeps:o
Daar had ik dus overheen gekeken, maar bedankt voor de toevoegingen in elk geval. Ik ga het binnenkort ook maar eens proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan