Neen wijzigen in ja in bevestiging dialoogvenster Opslaan als

Status
Niet open voor verdere reacties.

gosia

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Hallo,
hopelijk heb ik goed genoeg gezocht, maar het antwoord niet gevonden.
Bij het opslaan van een gewijzigd bestand vertelt de pc me dat dit bestand al bestaat. Ik wil dit echt wel overschrijven maar moet steeds het standaard negatief antwoord wijzigen in "ja". Het zou me helpen moest ik de standaard op "ja" kunnen wijzigen. Is dit mogelijk?
Alvast bedankt voor enige reactie.
Gosia

Lijkt me ook helemaal niet wenselijk als je dat wèl kunt aanpassen; de optie is ingebouwd om te voorkomen dat je te pas en te onpas documenten overschrijft. Nu zit er nog een bezinningsmoment in, en een handmatige actie.

Ik begrijp het bezinningsmoment wel, maar voor mezelf gaat het om het automatisch bijwerken van belichting en kleuren van vakantiefoto's en die mogen overschreven worden. Moest het wel kunnen zou ik de entertoets kunnen gebruiken wat net iets vlugger gaat dan met de muis schuiven. Of, en eigenlijk is dit een andere vraag, is het mogelijk om dat bevestigingsvenster ergens vast te zetten zodat ik telkens op dezelfde plaats zou kunnen klikken?
Zo niet, tja dan moet ik maar wat geduld opbrengen zeker ...

Ik gebruik Word2007 en als ik daar een bestand opsla wat al bestaat dan staat ie standaard op Het bestaande bestand vervangen.
r3wx.png

Misschien kun je je handelingen opnemen in een macro ?

Groeten Marcel

Bedankt voor die tip Hoogteijling, dat ga ik zeker eens proberen. Zoals ik al aangaf gaat het niet om tekstbestanden (die maak ik niet zoveel meer als gepensioneerde) maar wel om aangepaste foto's
2013-10-01_105352.jpg
dit is het venster dat ik bedoel.
Zal me eens aan makro's wagen, weer een nieuwe uitdaging ;-)

Ligt er ook een beetje aan welk programma je precies gebruikt om je foto's the editten.
Ik begreep uit je eerste post dat j eiets met Word ofzo deed.

Zelf gebruik ik ACDSee voor mijn foto's, daarin heb je ook de mogelijkheid om voor een hele map foto's dezelfde bewerking uit te voeren in 1 keer en ze vervolgens op te slaan onder dezelfde naam of in een andere map.

Groeten Marcel

Ik gebruik voor de snelle aanpassing het gratis Faststoneviewer. Als ik dieper wil gaan gebruik ik nu nog Elements maar zit te oefenen in lightroom nu. De snelle aanpassing gebruik ik voor de foto's van een groepreis. Hiermee maak ik een digitale presentatie met muziek van ongev. 15 min. Wat rechtzetten, croppen en soms wat belichting aanpassen is hiervoor voldoende. Zijn geen fotoclub foto's hé (buiten enkele uitzonderingen).

Ik krijg de indruk dat we het hier niet over een Microst Office onderdeel hebben, maar over een fotobewerkings pakket. Niet alleeën zit je dan in het verkeerde Form (fotografie pakketten hebben een eigen forum) maar als we niet weten over welk pakket je het hebt, wordt het natuurlijk wel héél lastig. Overigens hebben een hoop pakketten dan ook nog eens geen macro mogelijkheid. Wèl gebruiken de meeste pakketten dezelfde sneltoets om een bestand zonder dialoogvenster op te slaan: <Ctrl>+<s>.

Klopt Octafish sorry, maar in de afdeling fotografie meende ik niet de juiste topic te vinden, dus ging ik naar software. De vraag was eigenlijk algemeen bedoeld om indien gewenst het standaard antwoord te kunnen wijzigen. Ik stel voor dat we deze topic misschien maar kunnen sluiten.
Ben wel blij met alle reacties waarvoor dank.
groetjes
Gosia

In de hoofdtopic Fotografie vind je een link naar Foto bewerken. Dat lijkt mij een prima plek voor deze vraag :)
Overigens gebruik ik FastStone viewer ook, en het is een prima pakketje om de eerste organisatie mee te doen :thumb:

Bedankt Octafish, dan ga ik toch daar nog even verder zoeken. Je kan nooit weten hé. En die Ctr + s brengt me in faststone ook naar de bevestigingsvensters, kon ik dat uitschakelen zou nog beter zijn dan mijn oorspronkelijke vraag. Tot bij de Fotografie :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan