• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatief percentage vermenigvuldigen met getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb een negatief percentage en wil daar een getal mee vermenigvuldigen. Dan zoek ik met Google en constant krijg ik dat men het percentage rood wil weergeven 0,00%;[Rood]-0,00% maar dan klopt de vermenigvuldiging niet meer. Hoe moet het dan wel?

Gewoon: negatief percentage * getal

=A1*50 (waarbij A1 het percentage is)

Als dit het niet is snap ik niet wat je bedoelt

Ik kan het zelf ook niet meer volgen. Ik vermenigvuldig dus 50.000 met 0,01% = Uitkomst moet zijn -5,00
Die vijf krijg ik wel rood -5,00
Maar zodra ik - voor de 0,01% dus -0,01 zet krijg ik #GETAL! in de uitkomst.

Zal wel een voorbeeld plaatsen.
Bekijk bijlage VRH.xlsx

Laatst bewerkt:
Dan werk jij met een andere versie. In E13, E15, F7, F8, F10, H15, J10, K10 allemaal #GETAL!

test.jpg

Laatst bewerkt:
Google snapt ook niets van de vraagstelling. Ik heb de "oplossing". =AFRONDEN.BENEDEN(E7*F5;-1)
Daar stond ...F5;1) maak er -1 van. Vervolgens niet moeilijk doen over -0,01% en doe dat gewoon met de kleur van de letter wijzigen. De uitkomsten kloppen in ieder geval wel en de weergave is ook goed.

Laatst bewerkt:
op mijn versie (excel2019) ook nergens een #GETAL! te bespeuren.

ik verwacht eerder problemen met je "oplossing" in je afrondingsformule met die "-1".
Dat kan alleen maar als het af te ronden getal ook negatief is, anders krijg je die #GETAL!.

Als ik het bestand open direct na downloaden zie ik wel #getal in kolom en F (zie screenshot)

Maar zodra ik op bewerken inschakelen klik dan verdwijnen alle foutmeldingen

Dit is dus ongetwijfeld een versie ding. 2007 wordt al lang niet meer ondersteund. ergens zit dus een versie issue wat het nagenoeg onmogelijk maakt voor mensen met een nieuwere versie om effectief te kunnen helpen.

Bijlagen

• sc senso min 1.png
    sc senso min 1.png
    31,1 KB · Weergaven: 19
Ik los het wel op met wat prutswerk. Als de uitkomsten en weergave maar kloppen. Problemen die kunnen ontstaan zie ik dan wel.
Bedankt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan