• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatieve getallen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,

In een bepaalde kolom moet ik altijd negatieve bedragen invullen. Menigmaal vergeet ik het minteken voor het bedrag te zetten met het gevolg dat de invoer steeds opnieuw moet. Is er een oplossing te bedenken om ingevulde bedragen altijd als negatief bedrag in de kolom te krijgen? Zelf heb ik de oplossing bedacht om in het vervolg het minteken niet te vergeten maar dat werkt niet echt.

B.v.d.

Wordt de cel een onderdeel van een formule?? opmaak rood maken dan kun je dit opnemen in formule (A1 *-1)
Als het alleen als opmaak dient dan celeigenschap - getal - aangepast => -#.##0 invullen /hier kun je geen rekenwaarde aan hechten.
hoe meer , en nullen erachter zijn cijfers achter de komma.

mvg Imod

Hoi Cor,

Je zou op die kolom een validatie kunnen zetten met als eis dat het in te voeren getal kleiner is dan nul. Op die manier dwing je jezelf of andere gebruikers een negatef getal in te voeren.
Nadeel is wel dat als je een positief getal in deze kolom kopieert, dat de validatie dan overschreven wordt.

Wat ook kan is een macro maken die voor die specifieke kolom alle positieve getallen omzet naar negatieve. Die macro kun je dan starten zodra je het bestand opslaat.
Of je maakt er een private sub van die uitgevoerd wordt zodra er in die kolom iets ingevoerd wordt. Luk me nu even niet om dat te maken.

Groeten,

Richard

Dit is voor kolom C :

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Range("C:C"), Target) Is Nothing Then
If IsNumeric(Target.Value) Then
If Target.Value > 0 Then
Target.Value = -Target.Value
End If
End If
End If
End Sub

Pierre

Pierre,
Bedankt, werkt als een trein.

Imod,
Bedankt voor het meedenken en er moet wel mee gerekend kunnen worden.

Richard,
Eveneens bedankt. De macro is, zoals je ziet, al "geleverd".

Pierre,

kan je me uitleggen wat hier nu staat?
Ik kom die regel veel vaker tegen.
If Not Intersect(Range("C:C"), Target) Is Nothing Then
dank

Heb het zelf van een ander Engels forum geplukt.
Zou het zelf graag onder de knie krijgen maar mijn geheugen laat het soms afweten ?

Pierre

Wel in het Engels iets gevonden :

"If Not Intersect(.Cells, Range("A:C")) Is Nothing Then"

This checks whether the two specified ranges intersect or not. The intersect method returns a range object, so if any part of the two ranges do
intersect, the range onbject will not be nothing.

In this instance, it is meaningless, because it checks for an intersect
between Cells, the whole worksheet, with columns A:C, part of the worksheet,
which must intersecet.

nog een verklaring :

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
'On Error GoTo Foutafhandeling
If Not Intersect(Target, Range("E3:E1000")) Is Nothing Then
' in bovenstaande wordt de selectie gechecked, valt de
' verandering niet in de selectie, dan gebeurt er niets
Cells(Target.Row, Target.Column - 1).Hyperlinks(1).Follow NewWindow:=False, AddHistory:=True
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
ActiveWorkbook.Close False
End If
Exit Sub
Foutafhandeling:
End Sub

Pierre

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan