• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

negatieve getallen ziet hij niet als getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
ik zit met een probleem. Ik heb een groot werkblad en alle negatieve getallen worden niet als getal gezien. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb een stukje uit het bestand als bijlage toegevoegd.

groetjes
juul

Bekijk bijlage test.xls

Hier een mogelijk oplossing

Bijlagen

Je hebt geen getallen maar tekst in kolom A staan. Je kan dit vrij eenvoudig oplossen met tekst naar kolommen. Over hoe het moet is genoeg te vinden.

Bijlagen

popipipo, hartelijk dank voor je hulp. Het is gelukt.

VenA ook bedankt voor je reactie. Hoe je van de tekst een getal gemaakt hebt weet ik niet.

groetjes
Juul

Hoewel de formule van @popipipo in dit voorbeeldje prima werkt. Ben ik daar zelf geen voorstander van. Toets maar eens een groter "getal" bv 2.000.375,00-. je zal zien dat het nu niet werkt. Excel heeft onder gegevens een optie tekst naar kolommen. Als je deze gebruikt zet excel het automatisch om naar getallen. Je hebt dan geen extra kolom nodig met een formule en bij grote getallen gaat het ook goed.

Toets maar eens een groter "getal" bv 2.000.375,00-. je zal zien dat het nu niet werkt.
Hoezo werkt dit niet?

Bijlagen

oeps kreeg### maar de kolombreedte niet aangepast:o Blijft alleen mijn puntje over de extra kolom over.:d

Laatst bewerkt:
....extra kolom...
Dat blijft inderdaad :thumb:

Maar er leiden meer wegen naar Rome
Elke weg heeft zijn voor- en nadelen.
TS kiest wat hij/zij het prettigst vind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan