Negatieve selectiequery

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnBoy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik heb een tabel met een groot aantal records(50.000)

Nu wil ik via een query van het veld zone alle zones zien behalve zones xxxx, xxxx(zo een 14 tal)
Met welke formule kan ik dit oplossen???

Als het MS Accestabel is, kan je in het betreffende veld rechts klikken. Je krijgt dan een filter formulier, waarmee je het item, wat jewilt uitschakelen kan kiezen en dan de z.g. negatieve filter functie gebruiken. Je krijgt dan alles te zien behalve de gekozen info.
Joop

NIET "xxxxx" EN NIET "xxxxx" [etc.]. Dit vul je in bij de criteria van je query.

Groetjes,
Bennie

Jepewe,

Dat klopt wel wat je zegt, maar ik wil dit vanuit een query doen omdat ik maandtabellen heb. Iedere tabel bevat dus zeker 50.000 records. Ik heb alle query's, draaitabellen enz. gebaseerd op een tabel "ritten" De rest van de tabellen heten ritten1,ritten2,ritten3, enz.
Wil ik nu overzichten over een bepaalde maand weten, hoef ik dus alleen maar 2 tabellen te hernoemen ritten wordt ritten9, ritten10 wordt ritten. Op die manier kan ik dus snel over een bepaalde maand gegevens opvragen adhv query's, draaitabellen. Dit wil ik dus ook met die negatieve selectiequery?

Weet je hoe ik dat voor elkaar krijg

Bennie,

Soms is de oplossing dichterbij dan je verwacht.
Heb heb even geprobeerd met twee zones, en dit werkt. Ga ervan uit dat dit met 14 uitsluitingen werkt.

Dank

Waar zouden de simpele gebruikers toch zijn zonder deze vraagbaak!!!!!!!

Thanx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan