• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Negatieve" tijd van kleur veranderen met Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jumeau

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
Hallo,

Ben bezig met een urenstaat te maken. Hierin wil ik als ik uren in de min sta, deze met behulp van voorwaardelijke opmaak de tekst laten veranderen van kleur. Heb al het een en ander geprobeerd, of alles veranderd van kleur of er gebeurd niets. Kan iemand mij helpen?

Thks!

Plaats de cursor in de cel met de waarde.
Kies opmaak, voorwaardelijke opmaak.
Vul in Celwaarde is, kleiner dan, 0
Klik dan op knop opmaak, tabblad lettertype en kies bij kleur de gewenste kleur, bijv. rood.
Zodra er een negatieve waarde in de cel staat wordt deze in rood weergegeven, anders in de standaardkleur.

Hello

Ik ben hier nieuw en ben net als Jumeau, een aantal jaar geleden, ook een status van mijn uren aant maken. Wat mijn probleem nu ook is, is het negatieve laten veranderen van kleur. Ik heb helaas geprobeerd wat hier al stond geschreven (Kies opmaak, voorwaardelijke opmaak.Vul in Celwaarde is, kleiner dan, 0.Klik dan op knop opmaak, tabblad lettertype en kies bij kleur de gewenste kleur, bijv. rood.Zodra er een negatieve waarde in de cel staat wordt deze in rood weergegeven, anders in de standaardkleur.)
, maar het werkt bij mij helaas niet. Is er iemand die mijn kan helpen om dit toch te doen lukken???????? Er staat een negatief getal in

Grz
Jenny

Laatst bewerkt:
Jenny,

Welkom op het forum.
Als je alles opvolgd wat hier boven word beschreven kan het eigenlijk niet mis gaan?

Zie bijlage.

Pierre

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hello

Is het ook mogelijk om in je formule de kleur te bepalen voor het negatieve. Heb in jullie archief de formules gevonden om tijd negatief in te stellen?

Grz
Jenny

Tuurlijk wil ik dat doen.

je moet het datum systeem op 1904 zetten in excel bij "extra" > "opties" >"berekenen". Zo lukt het wel en dan kan je idd de kleur van het negatieve zelf bepalen door: de cursor in de cel met de waarde te plaatsen,opmaak te kiezen,dan voorwaardelijke opmaak kiezen. Vul dan in Celwaarde is, kleiner dan, 0. Klik dan op de knop opmaak, tabblad lettertype en kies bij kleur de gewenste kleur, bijv. rood.
Zodra er een negatieve waarde in de cel staat wordt deze in rood weergegeven, anders in de standaardkleur.

Grz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan