• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatieve tijd weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter jen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Ik ben aan het rekenen met tijd.

Dit gaat goed met de juiste notatie (:mm).

Ik wil nu weten hoeveel uren ik te veel of te kort heb gewerkt.

Te veel is geen probleem dat wordt goed uitgerekend, maar negatieve notaties worden weergegeven als ####.

Is daar een oplossing voor?

Zelf heb ik dit opgelost door te vragen of de eerste tijd groter is dan de tweede. Is dit zo, dan is de uitkomst positief en wordt dan middels "voorwaardelijke opmaak" groen gekleurd. Is deze negatief, dan de eerste van de tweede aftrekken en rood kleuren.

Daar had ik zelf ook aan gedacht, is wel een goede oplossing, maar ik had graag 1 getal gehad waarbij ik direct kan zien hoeveel uur ik te veel of te kort heb gewerkt.

Als de oplossing er niet is ga ik dit gebruiken.

Bedankt voor je reactie!

Hoi Jen,

B10:B20 aantal uren per werkdag
C10:C20 aanvangstijd werkdag
D10:D20 einde werkdag

Wat dacht je van deze oplossing:
=ALS(C10<D10;"-";"")&TEKST(ABS(C10-D10);"uu:mm")

En voor het totaal:
=als(SOM(D10:D20)-SOM(C10:C20)-SOM(B10:B20)<0;"-";"")&tekst(ABS(SOM(D10:D20)-SOM(C10:C20)-SOM(B10:B20));"uu:mm")

Indien er een vaste pause in zit maak je van aantal uren per werkdag, het aantal uren inclusief pauze (8-urige werkdag wordt 8:30 uur inclusief pauze)

Jeroen

Jeroen,

Bedankt voor je oplossing. Dit is precies wat ik bedoel.

Groeten,

Jen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan