• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatieve tijd werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Tijdens het werken in een spreadsheet treedt ineens het volgende probleem op. Als ik voorheen een 'vroegere' tijd van een 'latere' tijd aftrok, kreeg ik als uitkomst netjes een 'negatieve tijd' te zien. Dus, 8:10 minus 8:15 = -0:05.

Nadat ik een grafiek maakte van de verschillende uitkomsten, zijn alle 'negatieve tijden' ineens vervangen door oneindig veel ###. Ook in een nieuwe spreadsheet werkt het niet meer, het lijkt wel alsof er ergens een optie is omgezet. Iemand een idee?

Ga naar <Extra> <Opties> en selecteer het tabblad Berekenen. Vink de optie Datumsysteem 1904 aan en dan doet ie het weer.

Groeten,

M.

Let op !!

Als je het advies (dat natuurlijk uitmuntend werkt) van HierEnNu opvolgt dat alle bestaande data 4 jaar verschuiven.

Het werkt inderdaad en ik zie ook de data verschuiven. Dat laatste vind ik niet zo handig. Wat ik raar vind is dat het eerst wél werkte, zonder 1904 aan te zetten. Pas nadat ik een grafiek van de data maakte, werden alle goede notaties omgezet naar ####. Enig idee hoe dat kan?

Hi Cor,

Dank voor de link, ik had het inderdaad op dezelfde manier opgelost. Maar toch ben ik benieuwd hoe dit nu ineens kan.

verhoog,
En ik ben benieuwd hoe het ooit wel heeft gekund!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan