• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatieve Uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PetraJoke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Wie kan er me zeggen hoe we negatieve uren kunnen ingeven?

Berekenen van negatieve uren weet ik hoe ik dat moet doen, maar ingeven weet ik niet.

Alvast bedankt voor de hulp

Als je ECHT negatieve uren nodig hebt,
dan dien je via Extra >Opties > Berekenen > Werkmapopties > het datumsysteem 1904 aan te vinken !

Als je ECHT negatieve uren nodig hebt,
dan dien je via Extra >Opties > Berekenen > Werkmapopties > het datumsysteem 1904 aan te vinken !

Dat weet ik ook, maar ik wil weten hoe ik -00:30 moet intypen.

Zorg dan dat er geen misverstanden kunnen ontstaan bij het antwoorden !

antwoord : =-30/60/24

Voor een simpele gebruiker aan wie ik het zal moeten doorgeven is dit wel vergezocht.
In het verleden heb ik het ooit eens gevonden, maar ik ben spijtig genoeg het document kwijtgeraakt.
Maar ik weet dat het eenvoudigere was dan het geen dat u me voorstelt. Want dit is nu wel goed voor -30 minuten, maar als je meer of minder moet, zit je toch terug weer met een probleem

Typ dan enkel de 30 in, bvb in een verborgen kolom. Met een formule bereken je dan de uitkomst.

Opgelost

Typ het volgende in als voorbeeld: -"02:05"
Zet de celeigenschappen in op :mm

Dat levert bij mij een negatieve waarde op, die niet wordt weergegeven. Mijn eerdere suggestie werkt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan