Negeer meldingen in een macro ACCES 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZAKoraalgroep

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2013
Ik heb een macro aangemaakt waarin ik diverse bijwerk queries laat uitvoeren. Nu krijg ik steeds meldingen dat ik met deze bewerkingen gegevens aanpas in tabellen en of ik zeker ben of ik deze wijzigingen wil doorvoeren. Deze meldingen wil ik bij deze macro negeren, maar na het uitvoeren van deze macro wil ik deze meldingen wel weer standaard aan hebben staan.
Hoe kan ik deze meldingen in deze macro aan en uitzetten?

Het betreft Microsoft acces 2013.

Alvast bedankt.

Groetjes Maurice

De makkelijkste manier is om de meldingen standaard helemaal uit te zetten, want je schiet er weinig mee op. Ik heb althans nooit iemand gezien die dan dacht: oeps.... En dat uitzetten doe je in de Opties bij Clientinstellingen onder het kopje Bewerken. Daar haal je de vinkjes bij <Wijzigen in records> en <Actiequery's> weg. Zelf haal ik ook altijd het vinkje bij <Verwijderen uit documenten> weg. Maar dat mag je zelf weten :).
Alternatief is om de meldingen uit te zetten als eerste opdracht in je macro. Maar dan moet je ze als laatste opdracht ook weer aanzetten, anders haal je jezelf nogal wat ellende op de hals.

Beste OctaFish,

bedankt voor je antwoord.
Ik wil graag voor het alternatief gaan, maar kan niet zo een, twee, drie vinden waar deze opdracht staat bij de macro.
Ik moet toegeven dat ik pas overgestapt ben van OFFICE 2003 naar OFFICE 2013 en dat dit flink wennen is.

Ik hoop dat je mij kunt aangeven waar deze opdracht staat om de meldingen uit te zetten en vervolgens weer aan :D

Groetjes Maurice

Als je met 'macro' ook echt Macro bedoelt kan ik je niet helpen, want daar begin ik niet aan (macro's, niet helpen ;) ) Gaat het om een Gebeurtenisprocedure dan doe je dat zo:
Code:
Private Sub cmdKnop_Click()
    DoCmd.SetWarnings False
    'jouw code
    DoCmd.SetWarnings True
End Sub

Beste Octafish,

ik begrijp je antwoord, maar het lukt mij niet. Ik wil de berichten uitzetten als eerste actie in de macro en vervolgens als laatste actie weer aanzetten. Voor OFFICE 2007 heb ik onderstaande gevonden:

"Actieargument Berichten weergeven

Bepaalt of systeemberichten worden weergegeven. Klik op Ja (om systeemberichten in te schakelen) of Nee (om systeemberichten uit te schakelen) in het vak Berichten weergeven in de sectie Actieargumenten van het deelvenster Opbouwfunctie voor macro's. De standaardinstelling is Nee. "

De actie berichtinstellen vind ik niet terug in OFFICE 2013.

Kun je mij nog verder helpen? Of is OFFICE 2013 wat deze actie betreft niet geschikt voor een beginnende access'er?

Ik kan ze ook niet vinden, en ik vermoed dat hij er niet meer is. Overigens is er een hele goede reden dat ik geen macro''s gebruik: ik vind ze waardeloos. De tijd die je nodig hebt om de macrotaal te leren kun je beter steken in VBA, omdat je daar veel meer mee kan, en vroeg of laat tóch overstapt op echt programmeren. De code hierboven laat zien hoe simpel dat kan zijn.

Beste OctaFish,

bedankt voor je antwoorden. Ik zal mij dan gaan verdiepen in VBA ;)
Ik zal deze vraag gaan sluiten.

Groetjes Maurice

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan