negligible objects

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sus

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2001
Adaware vind op mijn pc 12” negligible objects”
Die hij dan plaatst in een MRU list

Moet ik deze verwijderen?
Wat doen ze op de pc?

Verwijderen. (Zijn niet-kritieke risico's)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
Verwijderen. (Zijn niet-kritieke risico's)
Daarom zou ik ze juist laten staan.
"Negligible objects" betekent "Te verwaarlozen items".
MRU staat voor Most Recently Used.
Het zijn gebruikerssporen die in het register worden geplaatst als je met je computer werkt.
Zo onthouden de meeste programma's welke bestanden je het laatst geopend hebt, in welke map je voor het laatst iets hebt opgeslagen, positie en grootte van het venster op het scherm etc.
Deze dingen zijn natuurlijk niet schadelijk voor je computer, maar ze vertellen wel iets over wat je met je computer doet.
In die zin zijn het dus gegevens die met je privacy te maken hebben en daarom spoort Ad-aware ze op.
Of je ze wilt verwijderen zul je zelf moeten bepalen.
Ik vind het persoonlijk niet zo handig om ze te verwijderen. Ten eerste komen ze toch binnen de kortste keren weer terug en ten tweede is het ook wel zo makkelijk als je niet steed opnieuw naar lokaties hoeft te zoeken die anders door de programma's onthouden worden.
Voor zowel Ad-aware als Spybot Search & Destroy geldt dat je alleen gevonden items die in rood worden gemeld moet verwijderen - de MRU's worden in groen weergegeven.

Guus.

Laatst bewerkt:
Guus, de toelichting van je is perfect!
Enige dat ik anders zie is het al dan niet verwijderen. Zoals je (terecht) opmerkt is er met de MRU'tjes een verband naar de recent bezochte locaties en de mogelijk daarmee verband houdende privacyrisico's.

Daar ook ik wel eens een keer twijfel aan de "oprechtheid" van een site (al was het alleen maar tijdens het zoeken naar antwoorden op Google n.a.v. in dit forum gestelde vragen) vind ik het een "rustiger" gevoel dat ook die sporen verwijderd worden.

Er kunnen er bij zijn waar ik nooit meer terugkom en m.i. geldt in dat kader : weg is weg.

Geplaatst door gast0225
Er kunnen er bij zijn waar ik nooit meer terugkom en m.i. geldt in dat kader : weg is weg.
Ach ja, als het er na een tijdje wat veel worden, ruim ik ook alles wel eens op. :)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan