Hallo,
Ik wou graag een database maken om div apparaten, kabels en divesen te testen.
Dus bij houden waneer een product getest is en weer getest moet worden.
en hier ook de test gegevens in te kunne plaatsen.
De meeste producten hebben al een label (uniek 5 cijferig nummer)
bv.:
Witgoed 01xxx
elektrisch gereedschap 02xxx
verdeelblokjes 11xxx
kabels/verlengsnoeren 12xxx
geluid/video apperatuur 13xxx
multikabels 14xxx
Het probleem is omdat ik pas sinds vorigeweek access heb is dat ik niet weet hoe ik dit nu kan bij houden.
ik heb uitgevonden dat ik ieder product als ik aparte tabelen maak voor iedere groep ze een uniek nummer kan geven door bij notatie "12"000 te gebruiken dus autonumering geeft dan steeds een nieuw nummer vanaf 12000.
maar stel als ik een artikel nieuw wil toevoegen, hoe maak ik het de gebruiker makelijk
mijn iedee was weet niet of acces het kan.:
-gebruiker selekteerd catagorie 01-02-11-12-13-14 via een keuzelijst en dus in de desbetreffende tabel terecht komt.
-hij typt de gegevens allemaal in, datum en andere prod gegevens en krijgt op het einde een unieke code
b.v bij catagorie 12 wordt deze dus 12001,12002 ext. die hij op het product kan zetten.
of als een product opnieuw getest moet worden.
- hij die in de goede tabel opzoekt door alleen het unieke nummer in te typen 12002 bv en deze record uit de goede tabel wordt gehaald om de gegevens weer te kunnen aanpassen.
..... zou echt niet weten of ik door 1 nummer in te geven deze in alle tabelen te gaan zoeken.
de database houd zou dus als het ware de test frequentie moeten bijhouden die in maanden in de database komen.
hij zou moeten kunnen toonen welke producten weer getest moeten worden.
eventueel dus een lijst kunnen uitprinten.
de gebruiker moet de test gegevens ingeven.
b.v. :visuele controle-aardingtest-isolatetest enzv.
wie kan helpen.. eventueel voorbeeld. want ik heb er nog geen pap van gegeten.
ik kan zelf wel een tabel maken met alle gegevens erin maar dan werkt natuurlijk die autonumering niet meer
voor iedere groep en dat is juist belangrijk omdat het groep nummer 01-02-11-12-13-14 ook weer code's zijn die in het test/meetapparatuur moeten worden ingegeven, waardoor deze weet hoe het product gemeten moet worden.
groetjes Rene.
Ik wou graag een database maken om div apparaten, kabels en divesen te testen.
Dus bij houden waneer een product getest is en weer getest moet worden.
en hier ook de test gegevens in te kunne plaatsen.
De meeste producten hebben al een label (uniek 5 cijferig nummer)
bv.:
Witgoed 01xxx
elektrisch gereedschap 02xxx
verdeelblokjes 11xxx
kabels/verlengsnoeren 12xxx
geluid/video apperatuur 13xxx
multikabels 14xxx
Het probleem is omdat ik pas sinds vorigeweek access heb is dat ik niet weet hoe ik dit nu kan bij houden.
ik heb uitgevonden dat ik ieder product als ik aparte tabelen maak voor iedere groep ze een uniek nummer kan geven door bij notatie "12"000 te gebruiken dus autonumering geeft dan steeds een nieuw nummer vanaf 12000.
maar stel als ik een artikel nieuw wil toevoegen, hoe maak ik het de gebruiker makelijk
mijn iedee was weet niet of acces het kan.:
-gebruiker selekteerd catagorie 01-02-11-12-13-14 via een keuzelijst en dus in de desbetreffende tabel terecht komt.
-hij typt de gegevens allemaal in, datum en andere prod gegevens en krijgt op het einde een unieke code
b.v bij catagorie 12 wordt deze dus 12001,12002 ext. die hij op het product kan zetten.
of als een product opnieuw getest moet worden.
- hij die in de goede tabel opzoekt door alleen het unieke nummer in te typen 12002 bv en deze record uit de goede tabel wordt gehaald om de gegevens weer te kunnen aanpassen.
..... zou echt niet weten of ik door 1 nummer in te geven deze in alle tabelen te gaan zoeken.
de database houd zou dus als het ware de test frequentie moeten bijhouden die in maanden in de database komen.
hij zou moeten kunnen toonen welke producten weer getest moeten worden.
eventueel dus een lijst kunnen uitprinten.
de gebruiker moet de test gegevens ingeven.
b.v. :visuele controle-aardingtest-isolatetest enzv.
wie kan helpen.. eventueel voorbeeld. want ik heb er nog geen pap van gegeten.
ik kan zelf wel een tabel maken met alle gegevens erin maar dan werkt natuurlijk die autonumering niet meer
voor iedere groep en dat is juist belangrijk omdat het groep nummer 01-02-11-12-13-14 ook weer code's zijn die in het test/meetapparatuur moeten worden ingegeven, waardoor deze weet hoe het product gemeten moet worden.
groetjes Rene.
Laatst bewerkt: