Neon Bord Website

Status
Niet open voor verdere reacties.

kungfu

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Hallo Helpmijers,
Je weet toch een gloed met een tekst (neon) dat schuift naar rechts of links

Ik wil zoiets op mijn website hebben neonverlichting maar met mijn eigen tekst hebben jullie een website waar ik dat kan vinden en ja..

het is moeilijk uit te leggen:o:o

Maar probeer me een beetje te begrijpen..

ok? alvast bedankt!!!

doeg

kijk eens of leejoo je kan helpen.
Daar staan veel tooltjes.

Alles wat je tussen de <marquee>-tag plaats zal op die manier bewegen :)
HTML:
<marquee>Tekst die van links naar rechts beweegt</marquee>

@naarling geef dan eens informatie waar TS wel iets aan zou hebben.

Niet nodig, voor iets als dit kan Marquee inderdaad werken. Hij hoeft alleen wat CSS toe te voegen om het uiterlijk van de tekst te veranderen.

een gloed met een tekst (neon) die schuift naar rechts of links
Ik denk dat deze vraag in twee partjes uiteenvalt:
  1. Hoe krijg ik een neon tekst?
  2. Hoe kan die zich verplaatsen over de pagina?
Het neon effect
  • Dat kan je maken in een tekenprogramma, met een lettertype dat je er mooi voor vindt.
    neon.png

Bij een wijziging van de tekst moet je dan wel de afbeelding bijtekenen.
  • Of je kunt alleen een ingekleurde achtergrond gebruiken, waar de tekst als html-tekst overheen komt te schuiven.
  • Of je kunt geavanceerde technieken gebruiken om een tekst gloeiend te maken, bv. zoiets, met hier de demo.
  • Of je kunt een doodsimpel gif'je gebruiken als gloeiende achtergrond: voorbeeld alhier. ;)
  • Zie verder: Google op [neon effect website]
Het opschuiven
  • Dat kan inderdaad met de <marquee>...</marquee> tag. Deze heeft als nadeel, dat eerst de hele tekst voorbijgeschoven moet zijn, voordat de herhaling er achteraan kan komen (na de staart van de tekst moet eerst het hele schuifvakje leeg zijn, voordat de kop weer komt).
  • Voor een meteen erachteraan komende herhaling kan je het met javascript oplossen. Zoiets staat hier met een oneindig opschuivende afbeeldingsstrook, maar met opschuivende tekst zou het in principe met dezelfde methode kunnen. De toelichting bij deze testpagina staat in een andere draad op het forum, te beginnen zo ongeveer hier (een paar reacties verder gaat ie verder).
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan