NeonStick.. is dat UV light???

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrazyNutter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
hoi, ik heb dus een Neonstick een mooie blauwe in mijn pctjuuh :D

mjah ik wil van dat fluoriserende koelvloeistof hebben voor mijn watercoolingset..

nu vraag ik me af ???

wie kan mij vertellen of mijn NEON light wel UV light is??

er staat wel NEON fluorisence liquid mjah of dat nou op mijn NEON stick werkt?>?

iemand een id?

volgens mij is het een CCFL:/ weet alleen niet wat dat betekend en of het dat wel is..
ik heb een soort van kleine versie van de algemeen bekende TL balk maar dan licht-blauw achtig

ik wil erg graag weten of dit fluoriserend is en hoe ik kan weten of het wel CCFL is...

Greetzzzz Crazynutter

Makkelijk te controleren (als je rookt) Doe alle lichten uit, behalve je neonbuisje. Hou een sigaret of een vloeitje en een stukje wit papier bij je buis. Licht het papier wel op en de sigaret (of vloei) niet, dan is het UV.

Hmmmmm, als je duidelijk verschil ziet tussen die twee is het UV. Heb je toevallig een oud analoog horloge met van de lichtgevende puntjes bij de cijfers in huis ( je pa?) Als je die puntjes naast de buis houdt en het licht gelijk fel op is het UV. Of heb je een zusje die speelt met van die lichtgevende make-up, het zelfde verhaal. Als het allemaal niet werkt kan je 10 dagen je hand onder de buis houden, als die bruin wordt is het UV.
p.s. alleen het laatste was een grap!

Ja leuk

Nou even voor de duidelijkehid, neon is absoluut geen zogenoemde blacklight.

Het lijkt er erg veel op maar helaas het licht spectrum wat blacklight produceert is toch heel anders.

je kunt uiteraard redelijk vergelijken maar het echte gewenste resultaat van een blacklight zul je niet te zien krijgen.

Als je blacklight wil bv. in tl vorm dan ga je naar de lampen winkel en vraag je om een TL 8watt kleur 08 met een klein armatuurtje, moet je het verschil dan eens zien.

Blacklight geeft ook eigenlijk geen licht, neon dus wel.

grtjs jjw

rofl 10 dagen mijn hand eronder :P kan t allicht proberen :P kan ook me kat kaal scheren en m in me kast stoppen als ie na 10 dagen niet bruin is is t geen UV hoef ik er niet bij te blijven ;) nou ik vraag me af is dat blacklight TLetje wel klein genoeg voor in mijn kast? zo ja dan koop ik er 1 :D:D:D

greetz me

TL

Ja hoor, een TL8Watt is ongeveer 20 a 30 cm dus dat valt wel mee.

Grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan