nep virusscanner GTscan

Status
Niet open voor verdere reacties.

franssoer

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2010
Iemand ervaring met de nep virusscanner GTscan? Komt elke 5 minuten tevoorschijn van een willekeurig IPadres en blijft in beeld. Alleen via het aktiviteitscentrum (alt-ctr-del) weg te klikken. Treedt op sinds ik bedankt heb voor de betaalde AVG proefversie en terug ging naar de gratis. Dat regelde AVG zelf. In Hijack this- file zag ik dat de betaalde bestanddelen nog wel in het systeem zitten. Kan hier een verband zijn? Tijdens de proefversie dus geen last gehad, direct daarna begon het gezeur. In de veilge modus met netwerk komt het niet binnen. Malwarebytes-antimalware geeft geen meldingen. Avg alleen cookies die ik steeds weer verwijder. In mijn systeem vind ik geen GTscan bestanddelen. Wat te doen?
Frans

nepscanner GTscan

Beste mensen, bedankt voor het advies. Toegepast(1 malware in MBAM, 16 cookies in SuperAS) en vol spanning de resultaten in de normale modus afgewacht. Na 5 minuten toch weer een IPadres via IE: http://69.107.120.193:11066/?u=157&t=15. (het adres is steeds anders, alleen na de":" blijft hetzelfde). Ik sluit hem af via aktiviteitscentrum, programmas. En wacht af. Na een half uur is hij nog "schoon"! Ik sluit de pc af en start opnieuw. Na 5 minuten toch weer een IPadres. Zelfde procedure toegepast. Hij lijkt niet terug te komen. Alleen bij het opnieuw opstarten van de pc verschijnt hij weer. Er zit dus nog iets in het systeem dat de ongewenste site oproept. Nog suggesties? Bedankt, Frans

Als afsluiting: Voor de zekerheid heb ik avg verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zonder "kortsluiting" door het programma. Met deze schone versie is het probleem opgelost, de gtscan meldingen zijn niet meer teruggekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan